معانی پیام عذرخواهی تل‌آویو از حزب‌الله در زمان حاضر

کدخبر: 2358484

یک وبگاه لبنانی گزارش داد، پیام تل‌آویو به حزب‌الله نشان‌دهنده حالت ضعف رژیم صهیونیستی و اقرار به عدم توانایی برای عبور از معادلات بازدارندگی بود.

رژیم صهیونیستی در حمله هفته گذشته خود به سوریه یکی از رزمندگان حزب‌الله به نام «علی محسن» را به شهادت رساند.

حزب‌الله شهادت این عضو خود را رسما اعلام کرد و رسانه‌های مختلف گزارش کردند، صرف اقدام حزب‌الله مبنی بر اعلام شهادت این عضو خود بدین معناست که به آن پاسخ خواهد داد.

هفته جاری رژیم صهیونیستی با واسطه سازمان ملل، پیامی برای حزب‌الله فرستاد مبنی بر اینکه قصد به شهادت رساندن علی محسن را نداشته و وی را نمی‌شناخته است.

وبگاه لبنانی «النشره» در گزارشی به بررسی معانی این پیام رژیم صهیونیستی و اهمیت آن در این برهه زمانی پرداخت و نوشت، این پیام نشان دهنده آن است که رژیم صهیونیستی به اشتباه محاسباتی خود و عدم توانایی برای عبور از معادلات بازدارندگی پی برده و در تلاش است از پاسخ مقاومت و تأثیر آن بر ارتش خود جلوگیری کند.

النشره در ادامه، معانی حادثه را اینگونه تشریح کرد:

اول: این پیام نشان دهنده حالت ضعف رژیم صهیونیستی و عدم قدرت آن برای جلوگیری از عواقب تجاوزش است. همچنین پیش از این به ناتوانی خود در جلوگیری از پاسخ مقاومت اعتراف کرده است، پاسخی که راه فراری از آن نیست جز از طریق عذرخواهی همراه با این امیدواری که پاسخ، محدود و کوچک باشد.

دوم: پیام مذکور نشان دهنده میزان ترس سران دشمن صهیونیستی از مقاومت است و اینکه مقاومت به کابوسی برای آنها تبدیل شده که نمی‌توانند از آن خلاص شوند. این موضوع، توطئه‌ها علیه مقاومت و سعی در راستای فتنه‌انگیزی علیه آن و نیز شعله‌ور کردن جنگ و نزاع را تفسیر می‌کند.

سوم: این پیام نتایج پیروزی در جنگ ۳۳ روزه در ژوئیه ۲۰۰۶ را تثبیت کرد؛ پیروزی در این جنگ دومین مورد پس از پیروزی در جنگ ۲۰۰۰ بود و سومین آنها آزادسازی ارتفاعات «عرسال» در مرز لبنان و سوریه در سال ۲۰۱۷ بود که سیلی جدیدی به توطئه‌های صهیونیستی-آمریکایی محسوب می‌شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: