نمایش مضحک در شبعا؛ شکست آمریکا و اسرائیل در برابر حزب الله

کدخبر: 2359027

امین حطیط٬ تحلیلگر امور نظامی و کارشناس امور راهبردی در مقاله‌ای نوشت که آمریکا نمایش‌نامه مضحک مزارع اشغالی شعبا را با بازیگری رژیم صهیونیستی به اجرا درآورد تا شکست جدیدی مقابل حزب‌الله برای خود رقم بزند.

پس از آن‌که سوریه ومحور مقاومت اهداف آمریکا را در منطقه نابود کردند ،استراتژی آمریکا با تکیه بر عناصر تروریستی با شکست روبرو شد. از این رو «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برنامه جایگزینی را برای لبنان در راستای جبران ناکامی اهداف خود ترسیم کرد. بدین ترتیب سوریه را تحریم کرد تا از طریق سوریه بتواند شکست خود را در لبنان جبران کند.

در همین راستا پامپئو برای لبنان یک استراتژی پیچیده هوشمند پنهان را اتخاذ کرده که هدف از آن از بین بردن حزب الله و خلع سلاح مقاومت است. آمریکا همچنین به دنبال ایجاد هرج و مرج و فتنه ای در لبنان از طریق اعمال تحریم‌ها است و با توجه به خلاء سیاسی تحمیل شده بر لبنان،برای ایجاد جنگ داخلی،رژیم صهیونیستی را برای سرکوب کردن مقاومت در لبنان گماشته تا بتواند به پیشبرد اهدافش کمک کند.

برنامه پامپئو بر این مبنا بود که بتواند مقاومت لبنان را سرکوب کند و با تضعیف روحیه لبنانی‌ها٬ آنها را از اهداف خود دلسرد و مقاومت را وادار به انجام دستورات آمریکا کند. بدین ترتیب آمریکا خواست تا نیرویی برای دفاع از لبنان و در راستای حقوق و منافع خود و همچنین پیشرفت استعمارگری خود در لبنان ایجاد کند.

با این وجود ،پامپئو که به عنوان بدترین وزیر خارجه آمریکا شناخته شده، تاکنون نتوانسته به هدف اصلی خود برسد که به نظر می‌رسد که تلاش خود را به تضعیف مقاومت از نظر مالی و سیاسی منحصر کرده است؛ تاجایی که نمایش‌نامه مضحک مزارع شبعا را با بازیگری رژیم صهیونیستی به اجرا درآورد و همگی در این نمایش شکست خوردند.

آمریکا با توطئه خود، دولت «سعد الحریری» نخست وزیر سابق لبنان را سرنگون کرد تا خلا سیاسی در لبنان ایجاد کند،اما در جایگزین کردن دولت تحت حمایت و مطیع خود در لبنان شکست خورد؛چرا که هم پیمانان و محور مقاومت در لبنان مانع اهداف شوم و انتخاب دولت از جانب آمریکا در این کشور شدند. واشنگتن بعد از شکست در نقشه استعماری خود شروع به تحریم لبنان کرد و تصمیم گرفت تا پول ملی این کشور را از طریق کسانی که تحت حمایت آمریکا هستند،به فروپاشی بکشاند. بنابراین آمریکا توانست لبنان را در تنگنا قرار دهد و فساد را در سیاست‌های این کشور و همچنین حرص و طمع را در برخی مقامات لبنان که در خدمت به آمریکا هستند،گسترش داد.

آمریکا تاکنون نتوانسته شکافی میان مقاومت و ملت و دولت لبنان ایجاد کند و نیروهای مقاومت با وجود درد و رنج اقتصادی که در نتیجه تحریم‌های آمریکاست، به مقاومت خود در برابر دشمنان ادامه می‌دهند. همچنین واشنگتن در ایجاد طرحی تحت عنوان سیاست بی طرف در لبنان ناکام ماند و لبنان به دام طرح شوم آمریکا نیفتاد بنابراین پامپئو نفوذی برای مداخله سیاسی در لبنان ندید و دریافت که این طرح به نتیجه ای نخواهد رسید.

مقاومت امروز 16 ماه پس از اجرای طرح پامپئو علیه لبنان به قوت خود باقی مانده است و آمریکا با تحریم اقتصادی و گرسنگی دادن به ملت لبنان نتوانسته مقاومت و حزب الله را به زانو دربیاورد؛بلکه قدرت آنان روز به روز بیشتر می‌شود تا جایی که هیبت مقاومت را در ترس و اضطراب رژیم صهیونیستی به وضوح می‌توان دید که این رژیم اشغالگر را در سردرگمی و وحشت فرو برده و این شکست در نمایش مضحک مزارع شعبا برای رژیمی که ادعای شکست ناپذیری می‌کرد،کاملا آشکار می‌شود؛تاجایی که نیروهای رژیم صهیونیستی در میان مزارع شعبا، شبه مردان مقاومت را می‌بینند و پس از آن از ترس و وحشت تیراندازی می‌کنند و در حالت آماده باش قرار می‌گیرند و بعد از آن ادعا می‌کنند که نفوذ حزب‌الله را خنثی کردند و این ادعا و اتهامات را از طریق رسانه‌ها علنی می‌کنند.

سکوت حزب‌الله در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی که از زمان شهادت «علی محسن کامل» رزمنده حزب الله در خاک سوریه آغاز شد، ترس و وحشت رژیم صهیونیستی را چند برابر کرده و نیروهای رژیم اشغالگر را در حالت آماده باش قرار داده است.

محور مقاومت شکست پامپئو را در ناکامی اجرای طرح خود مبنی بر انکار موجودیت حزب‌الله و خلع سلاح آن می‌بیند و همچنین امروز استراتژی سکوت در برابر رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و موجب سردرگمی و ترس این رژیم شده است؛پس چگونه می‌شود همراه با استراتژی سکوت به دشمن حمله کند و موشک‌های دقیق را به کار بگیرد؟

تفسیرهای زیادی در راستای نمایش‌نامه مضحک رژیم صهیونیستی وجود دارد؛ اما از زمانی که ثابت شد حزب‌الله هیچ اقدام میدانی انجام نداده، دو فرضیه درباره این اتفاقات ایجاد شد:

اول باید بگوییم که رژیم صهیونیستی تصور کرد که مقاومت به آنها حمله کرده و سپس افراد نفوذی آنان را کشتند و دچار هذیان و توهم می‌شوند که این تخیلات نتیجه ترس از مقاومت است.

فرضیه دوم آن است که نتانیاهو که مورد اعتراض شهرک نشینان صهیونیست قرار گرفته در تلاش است تا با ایجاد یک درگیری خیالی با حزب‌الله افکار عمومی صهیونیست‌ها را از وخامت اوضاع سیاسی به سوی حزب الله و درگیری نظامی منحرف کند.

اما مقاومت در این بازی رژیم صهیونیستی به پیروزی رسید و پیروزی خود را با استراتژی سکوت پس از شهادت رزمنده حزب‌الله به دست متجاوزان صهیونیستی در خاک سوریه نشان داد. این نمایش‌نامه رژیم صهیونیستی موجب شد تا صهیونیست‌ها و تمامی ناظران با ترس و وحشت در انتظار پاسخ حزب‌الله باشند و دانستند تمام آنچه رژیم صهیونیستی ادعا کرده، کذب است.

از سوی دیگر پامپئو در پیشبرد اهداف شوم خود در لبنان و شکست مقاومت ناکام ماند؛حتی فهمید که روزهای باقی مانده برای او در وزارت امور خارجه برای اجرای سیاست و طرح توطئه انگیز خود در لبنان کافی نبود و همچنین نمی‌تواند برای خروج رژیم صهیونیستی از وضعیت سردرگمی و ترس کاری کند؛چراکه وی از برنامه‌های جنایی خود ناکام مانده و متوجه شده که با وجود درد و رنج ملت لبنان در سایه تحریم‌های اعمال شده از جانب آمریکا،مقاومت ضعیف نمی‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: