نتانیاهو، آمریکا در اجرا نشدن طرح الحاق مقصر است

کدخبر: 2359505

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است اگر ممانعت آمریکا با الحاق کرانه باختری به اراضی تحت اشغال تل‌آویو نبود، این طرح تاکنون اجرا شده بود.

بنیامین نتانیاهو، آمریکا را مقصر ناکامی خود در اجرای طرح اشغالگرانه الحاق کرانه باختری می‌داند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به کانال ۲۰ این رژیم اعلام کرد: از همان ابتدا مشخص بود که اعمال حاکمیت فقط با توافق آمریکا انجام می‌شود. در غیر این صورت، من قبلاً این کار را انجام می‌دادم. این همان کاری است که دیگر نخست وزیران نیز می‌توانستند انجام دهند.

نتانیاهو در ادامه افزود: ترامپ اکنون مشغول موضوعات دیگر است و مسئله حاکمیت (کرانه باختری) در ذهن او نیست.

نخست وزیر صهیونیست‌ها ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با به رسمیت شناختن حق حاکمیت بر این بخش از سرزمین فلسطین، کابینه خود را پیش ببرد.

بنیامین نتانیاهو اخیرا در دیدار با اعضای حزب لیکود مدعی شد که موضوع الحاق کرانه باختری از دستور کار خارج نشده و اکنون این موضوع در آمریکا تحت بررسی است. نتانیاهو افزود: «موضوع اعمال حاکمیت بر کرانه باختری در واشنگتن در حال بررسی است. این موضوع از دستور کار خارج نشده و گزینه‌ای است که هنوز هم وجود دارد».

این در حالی ست که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیروز فاش کرد کابینه این رژیم و مقامات بلند پایه امنیتی تاکنون طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را مورد بحث قرار نداده اند.

پس از مخالفت‌های گسترده بین‌المللی به اجرایی شدن طرح الحاق و همچنین اعتراضات گسترده در داخل اراضی اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، آمریکا فعلا با آغاز این طرح موافقت نیست و به نظر می‌رسد که مایل است تا آن را در زمان و شرایط دیگری وارد فاز عملیاتی کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن اعلام مخالفت شدید با طرح الحاق کرانه باختری، اعلام کرده که اگر این طرح عملیاتی شود، آنگاه هیچ یک از توافق‌های دو جانبه با طرف صهیونیستی هیچ گونه اعتباری نخواهد داشت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: