ادعاهای واهی پمپئو علیه ایران و حزب الله ادامه دارد

کدخبر: 2359784

در پی شکست دیپلماتیک واشنگتن در شورای‌امنیت مقابل تهران، این کشور بار دیگر به موضع‌گیری خصمانه علیه تهران و حزب‌الله لبنان پرداخت.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه در اظهاراتی از سر یأس و درماندگیِ ناشی از شکست مفتضحانه سحرگاه امروز این کشور در برابر ایران در شورای امنیت، ادعا کرد: این (عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) اشتباهی جدّی است و ما از این موضوع متأسفیم.

این درحالیست که شورای امنیت سازمان ملل سحرگاه امروز به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران رأی نداد.

این قطعنامه در نهایت با کسب ۱۱ رأی ممتنع و ۲ رأی مخالف در برابر تنها ۲ رأی موافق از تصویب در شورای امنیت بازماند. آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

در همین رابطه، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توئیتری پس از نشست خود با وزیر خارجه لهستان نوشت: لیتوانی در ممنوعیت ورود اعضای حزب الله لبنان به این کشور گام مهمی را برداشت. ما از همه کشورهای اروپائی می خواهیم تا از این نمونه پیروی کرده و از فعالیت این گروه در اروپا جلوگیری کنند.

گفتنی است، وزارت خارجه لیتوانی پپنجشنبه هفته گذشته در پیامی توئیتری در همسویی با محور غربی-عبری اعلام کرد که ورود اعضای حزب الله لبنان به این کشور ممنوع است.

در بیانیه صادره از سوی این نهاد در لیتوانی آمده بود که در همسویی با کشورهای آمریکا، انگلیس و هلند، لیتوانی مقاومت حزب الله لبنان را «موجب تهدید» می داند!

در این بیانیه بدون اشاره به هرگونه اسناد و مدارکی مستند و معقول، تنها ادعا شده است که حزب‌الله «از ابزارهای تروریستی بهره می‌گیرد که امنیت کشورهای زیادی را تهدید می‌کند»!

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: