اولین قرارداد رسمی امارات با اسرائیل امضا شد

کدخبر: 2359815

مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت صهیونیستی «تِرا» قراردادی را به بهانه همکاری جهت تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» امضا کردند.

شرکت سرمایه گذاری «اپکس» در امارات با شرکت صهیونیستی«ترا» یک توافق‌نامه شراکت و همکاری راهبردی در زمینه توسعه تحقیقات و پژوهش‌های مربوط به ویروس جدید کرونا را امضا کردند.

«خلیفه یوسف خوری»، رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری اپکس اظهار داشت که این توافق‌نامه در راستای توسعه و تقویت تحقیقات مربوط به ویروس کرونا برای کمک به تسریع و تسهیل فرآیند آزمایش و برای منافع ملت جهان است.

به دنبال توافق امارات و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط دو جانبه، دو شرکت اماراتی و اسرائیلی نیز برای همکاری در زمینه توسعه تحقیقات و پژوهش‌ های مربوط به ویروس کرونا، توافقنامه امضا کردند.

در بیانیه مشترک این توافقنامه آمده است که امارات متحده عربی و اسرائیل بلافاصله همکاری‌های خود را در زمینه معالجه و توسعه تحقیق واکسن ویروس کرونا گسترش و تسریع می‌کنند.

در بیانیه مشترک این توافق‌نامه اعلام شده که نمایندگان رژیم صهیونیستی و امارات متحد عربی در طول هفته‌های آینده برای امضای توافق نامه های مربوط به سرمایه گذاری ، گردشگری، پروازهای مستقیم ، امنیت ، ارتباطات و سایر موضوعات دیدار می‌کنند.

براساس این گزارش، آزمایش‌های ایمنی بیولوژیکی گروه رژیم صهیونیستی ترا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در یک بیمارستان صحرایی واقع در شهر ابوظبی انجام شده و پس از آن در سراسر کشور به اجرا در می‌آید.

پیش از این امارات متحده عربی در ماه ژوئن اعلام کرد که دو شرکت خصوصی امارات و دو شرکت رژیم صهیونیستی با هم در طرح‌های پزشکی از جمله طرح مقابله با ویروس جدید کرونا فعالیت می‌‌کنند.

پنجشنبه 13 آگوست 2020 ونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیت خود اعلام کرد که توافق بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای عادی‌سازی کامل روابط صورت گرفته است. ترامپ همچنین از یک توافق صلح تاریخی بین رژیم اسرائیل و امارات سخن گفت.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: