آبه راهی بیمارستان شد

کدخبر: 2359881

رسانه‌های ژاپنی از حضور «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور در یک بیمارستان برای انجام معاینه خبر دادند اما منابع خبری وابسته به دولت اعلام کردند که موضوع مهم و نگران‌کننده‌ای نیست.

برخی رسانه‌های محلی در ژاپن از معاینه شدن آبه شینزو ۶۵ ساله، نخست‌وزیر این کشور در یک بیمارستان توکیو خبر دادند.

به گزارش فاکس نیوز، رسانه‌های ژاپنی خبر دادند که «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور امروز دوشنبه برای معاینه وارد یک بیمارستان در توکیو پایتخت شد اما آنها جزئیات دقیقی درباره علت حضور او در بیمارستان ارائه نکردند.

شبکه «نیپون تی‌وی» به نقل از منابع وابسته به دولت ژاپن خبر داد که حضور نخست‌وزیر در بیمارستان به دلیل وضعیتی نگران کننده، نبود.

خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از افراد نزدیک به آبه شینزو خبر داد که حضور نخست‌وزیر در بیمارستان برای یک چکاپ معمولی بود و موضوع مهمی نبود.

دفتر آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن تا لحظه تنظیم این خبر (۰۹:۲۵ صبح دوشنبه به وقت تهران) اظهارنظری درباره خبر حضور او در بیمارستان نکرده است.

به گزارش فاکس نیوز، اعلام خبر حضور نخست وزیر ژاپن در بیمارستان یک روز بعد از سخنان «آکیرا آماری» عضو ارشد و هم حزبی نخست‌وزیر در حزب حاکم لیبرال دموکراتیک انجام شد.

این هم حزبی نخست‌وزیر ژاپن درباره اینکه آبه شینزو به خاطر کار مداوم و مستمر برای مقابله با ویروس کرونا از خستگی رنج می‌برد، ابراز نگرانی کرده بود.

آکیرا آماری افزود: «من از او می‌خواهم کمی استراحت کند. او حس احساس مسئولیت بسیار سنگین دارد و فکر می‌کند که استراحت کردن (در این وضعیت کرونا) اشتباه است».

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمی نخست وزیر ژاپن در حالی انجام می شود که او در سال ۲۰۰۷ به دنبال درگیر شدن با «کولیت زخمی» از منصب نخست وزیری استعفا داد اما با گذشت چند سال، دوباره سکان نخست وزیری را به دست گرفت.

کولیت زخمی نوعی بیماری التهابی روده است که روده‌ها به ویژه روده بزرگ را درگیر می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: