پیغام مهم سیسی برای خلیفه حفتر

کدخبر: 2360063

فرمانده کل «ارتش ملی لیبی» پیام مهمی را از جانب رئیس جمهوری مصر دریافت کرد.

در بیانیه دفتر رسانه‌ای فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی آمده است که خالد مجاوز، مدیر اداره سازمان اطلاعات جنگی در مصر پیام را به خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی در دفترش در مقر فرماندهی کل تحویل داد.

در این بیانیه اشاره‌ای به موضوع و جزئیات این نامه نشده است.

این نامه پس از آن فرستاده شده است که اعلام شد دولت فائز السراج با تبدیل کردن بندر مصراته به یک پایگاه دریایی ترکیه‌ای موافقت کرده است.

در گزارش‌ها اعلام شد که السراج بعد از مذاکرات در طرابلس با خالد العطیه و خلوصی آکار، وزیران دفاع قطر و ترکیه با حضور نظامیان ترکیه‌ای و قطری در مناطق تحت کنترل خود موافقت کرده است.

یک منبع دولتی مصری روز سه شنبه نسبت به گزارش‌ها مبنی بر تبدیل شهر مصراته به یک پایگاه نظامی ترکیه‌ای ابراز تعجب کرد.

در ۱۵ ژوئن گذشته، یک منبع ترکیه‌ای اعلام کرد که آنکارا برای ایجاد دو پایگاه نظامی در لیبی تلاش می‌کند که این دو پایگاه عبارت از پایگاه هوایی الوطیه و پایگاه دریایی مصراته هستند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه و قطر به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و مصر حمایت می‌شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: