اوباما به بایدن تبریک گفت

کدخبر: 2360080

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و چند تن از مقامات آمریکایی انتخاب جو بایدن به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را تبریک گفتند.

به دنبال انتخاب جو بایدن به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور به معاون پیشین خود تبریک گفت.

اوباما در یک پیام توئیتری نوشت: تبریک می‌گویم جو. من به شما افتخار می‌کنم.

اوباما قرار است امشب چهارشنبه به صورت مجازی در جمع اعضای کنوانسیون ملی دموکرات‌ها سخنرانی کند. او در زمان حضور خود در کاخ سفید، بایدن را به عنوان معاون نزدیک خود ستود و در ماه آوریل رسماً نامزدی وی را تأیید کرد.

بایدن که به مدت هشت سال به عنوان معاون اوباما مشغول به کار بود، دیروز سه شنبه با کسب آرای نمایندگان رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا شد.

در همین حال، کالین پاول، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا از انتخاب جو بایدن در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در روز سه شنبه حمایت کرد و از اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در امور سیاست خارجی و امنیت ملی انتقاد کرد.

پاول ضمن تبریک به بایدن اظهار داشت او جایگاه آمریکا را در جهان باز می‌گرداند و توافق‌هایی که تحت دولت ترامپ لغو شده بودند تقویت می‌کند.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا هم طی سخنرانی در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها ضمن اعلام حمایت از بایدن نسبت به کسب اکثریت سنای آمریکا با پیروزی بایدن ابراز امیدواری کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: