دیدار وزیر خارجه ترکیه و رئیس‌جمهور ونزوئلا:

ترکیه در هر زمان از ونزوئلا حمایت می‌کند

کدخبر: 2360107

وزیر خارجه ترکیه در دیدار با رئیس‌جمهور ونزوئلا بر لزوم تقویت روابط دوجانبه و حمایت آنکارا از کاراکاس تاکید کرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه بامداد امروز (چهارشنبه) طی سفری به ونزوئلا با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این دیدار که به مناسبت هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری ترکیه و دولت ونزوئلا انجام شد، دو طرف تفاهمنامه‌های همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

بر این اساس، چاووش‌اوغلو با ابلاغ پیام «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به مادورو، رسماََ از وی دعوت کرد تا در آینده نزدیک به ترکیه سفر کند.

ویر خارجه ترکیه با مثبت و سازنده ارزیابی کردن گفت‌وگوهای دو کشور، ضمن اشاره به تفاهمنامه‌های همکاری امضا شده، گفت ترکیه فقط در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در کنار ونزوئلا نیست بلکه در تمام زمان‌ها از دولت و مردم این کشور حمایت می‌کند.

دولت آمریکا مدت‌هاست که با هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده و کشورهایی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار داده است.

چندی قبل برخی کارشناسان سازمان ملل متحد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه نزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد کردند.پنج کارشناس سازمان ملل متحد در این باره اذعان کردند که این تحریم‌های یکجانبه باعث رنج و محدودیت‌های بیشتری برای شهروندان ونزوئلا شده است. به گفته این کارشناسان، معافیت‌های بشردوستانه نیز تاثیری نداشته و مردم نمی‌توانند از خود برابر بیماری‌هایی چون «کووید۱۹» محافظت کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: