سوزان رایس: ترامپ فریبکار است

کدخبر: 2360109

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در مصاحبه‌ای با دروغگو خواندن رئیس‌جمهور آمریکا گفته وی به روابط با دیگر کشور‌ها آسیب زده و این کشور را نالایق کرده است.

«سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در مصاحبه‌ای با برنامه «لیت‌شو» شبکه سی‌بی‌اس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را دروغگو خواند و گفت همه جهان این را می‌دانند.

به نوشته وبگاه هیل، رایس که مشاور امنیت ملی «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود در این مصاحبه همچنین اذعان کرد که ترامپ در حال آسیب زدن به روابط آمریکا با دیگر کشورهاست.

وی در این باره گفت: «متحدان ما نمی‌دانند چه نظری در مورد ما داشته باشند.»

رایس افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا یک دروغگو است و همه جهان این را می‌دانند. ما نالایق شده‌ایم.»

نماینده دولت اوباما در سازمان ملل همچنین در مورد عدم پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت: «در صورتی که بایدن پیروز نشود، ما آمریکایی نخواهیم بود که همه می‌شناسند.»

وی افزود: «با انتخاب ترامپ وضعیت غیرقابل بازیابی خواهد بود و امنیت ملی و جایگاه ما در جهان به طرز جبران ناپذیری آسیب خواهد خورد.»

رایس همچنین گفت این اغراق آمیز نیست که گفته شود وضعیتی که هم اکنون آمریکا در آن قرار گرفته، وضعیت مرگ و زندگی است.

وی افزود: «اگر دیگران نخواهند از ما پیروی کنند، ما نمی‌توانیم رهبر باشیم و این خطری است که در دوره چهار ساله دیگر با دونالد ترامپ با آن مواجه می‌شویم.»

بامداد امروز (سه شنبه شب به وقت محلی) در نشست کنوانسیون ملی حزب دموکرات، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا رسماً به عنوان رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی این کشور معرفی شد.

کنوانسیون حزب دموکرات در حالی برگزار شد که طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی «هیل-هریس ایکس»، جو بایدن با اختلاف ۶ درصد از رئیس‌جمهور آمریکا پیش است.

دموکرات‌ها همچنین در حال راه‌اندازی تلاشی اضطراری برای خنثی کردن اقدامات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحت فشار قرار دادن سرویس پستی این کشور هستند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: