پاکستان علیه طالبان برخاست

کدخبر: 2360281

پاکستان به تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان افغانستان، عمل می‌کند و دولت این کشور همچنین حساب‌های بانکی و دارایی افراد تحت تحریم در این کشور را مسدود کرده است.

برای جلوگیری از ثبت نام اسلام آباد در لیست سیاه "نیروی ضربت اقدام مالی"، پاکستان دستوری مبنی بر تطابق کامل با تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان افغانستان و گروه‌های مرتبط با این گروه شبه‌نظامی، را صادر کرده است. لیست تحریم‌های سازمان ملل شامل "ملا عبدالغنی برادر"، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر است که مذاکره برای توافق صلح با آمریکا را انجام داد و این توافق را ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) در دوحه به امضا رساند.

"دیلی تایمز" پاکستان در بیانیه‌ای به نقل از از وزارت خارجه این کشور، اعلام کرد: "تحریم‌ها در پاکستان در تطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، اجرایی می‌شود و ما امیدواریم که دیگر کشورها نیز از این امر پیروی کنند".

رسانه‌های پاکستان گزارش کردند، تحریم‌ها علیه ۸۸ فرد مرتبط با گروه‌های مختلف تروریستی، از جمله داعش، القاعده، جنبش طالبان پاکستان و طالبان افغانستان است.

بنا بر این گزارش، دولت پاکستان همچنین حساب‌های بانکی و دارایی‌های افراد مذکور در سراسر این کشور را نیز مسدود کرده است.

سفر کردن این افراد نیز از طریق غیرقانونی اعلام کردن پاسپورت‌های آن‌ها، منع شده است.

پاکستان اوایل این ماه، پیش‌نویس اولیه گزارش خود را به گروه ویژه اقدام مالی تحویل داد که حاکی از تطابق ۱۳ امتیاز باقی‌مانده از ۲۷ امتیاز عمل در رابطه با کمک به تروریسم، پیش از نشست با حضور همه اعضا، در ماه اکتبر بود. این اقدام در زمانی انجام می‌شود که انتظار می‌رود ملابرادر، کسی که ریاست دفتر طالبان در قطر را بر عهده دارد، پس از تکمیل آزادی زندانیان توسط دولت کابل، به مذاکرات درون افغانستانی با تیمی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان بپیوندد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: