گشت‌زنی کوشنر در امارات

کدخبر: 2360768

داماد رئیس جمهوری آمریکا امروز (سه شنبه) از یک پایگاه بزرگ هوایی در امارات بازدید کرد و برای خلبان‌های آمریکایی و اماراتی به سخنرانی پرداخت.

بازدید جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از این پایگاه بزرگ هوایی در کنار جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ صورت گرفت که امارات امیدوار است بتواند آن را هم زمان با عادی سازی روابطش با اسرائیل بخرد.

این بازدید از پایگاه هوایی الضفرا از سوی داماد ترامپ درست پیش از آن بود که هواپیمایی ال عال اسرائیل که هیاتی آمریکایی-اسرائیلی را به ابوظبی آورده بود، برگردد.

کوشنر و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا حین حضور در این پایگاه هوایی با فلاح القحطانی، از مقام‌های ارشد دفاعی امارات دیدار کردند. هزاران نیروهای آمریکایی در این پایگاه حضور دارند.

کوشنر در این بازدید با وجود کرونا از ماسک استفاده نکرده بود و حتی با خلبان‌های اماراتی و آمریکایی نیز دست داد.

پایگاه هوایی الضفرا سال‌هاست که که میزبان جنگنده‌های اف-۳۵، هواپیمای شناسایی، پهپادهای مسلح و هواپیماهای سوخت گیری است. بازدید هیات آمریکایی از این پایگاه نشان می‌دهد که فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات همچنان در اولویت قرار دارد و مساله کلیدی است.

این درحالیست که نخست وزیر اسرائیل هرگونه ارتباط بین عادی سازی روابط با امارات و تامین تسلیحات پیشرفته به این کشور از سوی آمریکا را رد کرده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: