ترامپ به‌زودی سفیر جدیدی در افغانستان معرفی‌ می‌کند

کدخبر: 2360957

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دونالد ترامپ قرار است ماه جاری میلادی سفیر جدید کشورش در افغانستان را معرفی کند. فرد جدید مخالف حضور نظامی آمریکاست و برنامه خروج رئیس جمهوری آمریکا را درست می‌داند.

منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند، انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ویلیام راجر، یک کارشناس سیاست خارجی و حامی دستورکار خودش برای خارج ساختن بخش عمده نظامیان آمریکایی از افغانستان را به عنوان سفیر جدید در افغانستان معرفی کند.

همچنین یک شخص آگاه به این تصمیم گفت، وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پیش دولت افغانستان را در جریان تصمیم مربوط به معرفی سفیر جدید قرار داده است.

به گزارش پایگاه هیل، یک شخص آگاه دیگر نیز عنوان کرد، راجر براساس گزارش‌ها در سه ماه گذشته فرآیند بررسی سوابقش را به جهت این انتصاب گذرانده است. مقام‌های دولت آمریکا انتخاب راجر را سیگنالی از جانب این رئیس جمهوری به جهت تمایلش به تداوم کاهش چشمگیر سطح حضور نظامی آمریکا در منطقه می‌دانند.

ماه ژانویه جان باس، سفیر آمریکا در افغانستان اعلام کرد، بعد از حضور از دسامبر ۲۰۱۷ در این سمت تاکنون، اکنون زمان آن رسیده که او افغانستان را ترک کند.

بعد از آن راس ویلسون، کسی که به عنوان سفیر آمریکا در جمهوری آذربایجان و ترکیه در دولت‌های بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش کار کرده به جای باس موقتا وارد این منصب شد در حالی که در کل سال گمانه‌زنی‌ها درباره دارنده دائمی این سمت مطرح بود. پایگاه هیل از کاخ سفید خواستار اظهار نظر درباره این گزارش شد اما کاخ سفید از اظهارنظر خودداری کرد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: