فوریس: عراق تجهیزات نظامی خود را نوسازی می‌کند

کدخبر: 2361020

یک رسانه آمریکایی از اقدامات عراق در زمینه نوسازی تجهیزات نظامی خود خبر داد.

مجله آمریکایی فوربس در گزارشی با اشاره به اقدات عراق در زمینه نوسازی ادوات و تجهیزات نظامی خود نوشت: عراق در زمره کشورهایی در خاورمیانه در کنار ایران، مصر و ترکیه است که به نوسازی تجهیزات خود از جمله تانک‌های قدیمی با ابزارهای موجود روی آورده است.

فوربس آورده است: عراق تابستان امسال از تانک الکفیل 1 ساخت داخل رونمایی کرده است و این تانک نسخه اصلاح شده تانکهای تی 55 قدیمی روس است که ارتش عراق در اختیار دارد. تانک الکفیل 1 برجک جدیدی با حجمی کوچکتر و با قدرت بازدارندگی بیشتر برای حمایت سرنشین از موشک انداز آر پی جی یا موشک‌های ضدتانک، دارد. این شاخصه مهمی محسوب می‌شود.

این مجله آمریکایی می‌نویسد: عراق با نوسازی تانکهای تی 55 در سطح گسترده، می تواند در برابر تهدیداتی که نیروهایش را در آینده تهدید می‌کند، عملکرد بهتری داشته باشد.

فوربس در ادامه گزارش داد: ایران نیز اقدامات موثری در این زمینه انجام داده است و از سال 1996 با تانک‌های ذوالفقار اقدامات خود را در این زمینه شروع کرده است.

عراق باید از سلاح اقتصادی برای متوقف کردن حملات آنکارا استفاده کند

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت استفاده از سلاح اقتصادی علیه ترکیه به منظور توقف حملات این کشور در شمال عراق تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از المعلومه، کاطع الرکابی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت استفاده از سلاح اقتصادی علیه ترکیه به منظور بازداشتن آن از حملات به شمال عراق تاکید کرد.

وی افزود: به اندازه‌ای که دولت مسئول واکنش به حملات و تجاوزات ترکیه و وحدت مواضع با اقلیم کردستان عراق برای پاسخ به اقدامات آنکاراست پارلمان این مسئولیت را ندارد.

الرکابی تاکید کرد: عراق گذرگاه ابراهیم با ترکیه را دارد و می‌تواند از آن به عنوان سلاح اقتصادی برای بازدارندگی استفاده کند و مانع از حملات مکرر نیروهای ترکیه به عراق شود.

وی در ادامه افزود: عراق باید به شورای امنیت متوسل شود و علیه ترکیه اقامه دعوا کند و آنرا به خاطر اقدامات و حملات به عراق و مرزهایش مورد بازخواست قرار دهد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: