خرسندی عمان از اقدام کشور همسایه

کدخبر: 2361380

پادشاهی عمان از اقدام ننگین بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی استقبال کرد.

پادشاهی عمان به اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

پادشاهی عمان اعلام کرد: از ابتکار عمل بحرین در چارچوب حقوق حاکمیتی خود استقبال می‌کنیم.

در حالی که تنها ۲۹ روز از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌گذرد، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند و به گفته مشاور ارشد ترامپ این توافق شامل افتتاح سفارت برای طرفین قرارداد است.

بحرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترک خود از نقش امارات در اعلام برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

پادشاه بحرین نیز در تماس تلفنی با ترامپ و نتانیاهو بر ضرورت دستیابی به صلح فراگیر به عنوان یک گزینه راهبردی تاکید کرد؛ پادشاه بحرین که با این اقدام جنایتی علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، مدعی شد خواستار صلح عادلانه مطابق با راه‌حل تشکیل دو دولت و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

این در حالی است که اعلام عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی از سوی مردم این کشور محکوم شده است و بحرینی‌ها در اعتراض به این تصمیم راهپیمایی کرده‌اند.

شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان و نهضت اسلامی بحرین در این خصوص اعلام کرد که حکام برخی کشور‌های عربی برای حفظ حکمرانی خود خواهان عادی سازی روابط با دشمن هستند و سرسپردگی به دولت آمریکا و اسرائیل را فرصتی برای محکم کردن قبضه قدرت خود علیه ملت‌ها می‌دانند. دیروز امارات و امروز بحرین در گرداب عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر گرفتار شدند و فردا کشور‌های سوم و چهارم؛ این روند به علت اختلاف فاحشی است که بین حکومت‌ها و ملت‌ها وجود دارد.

شورای علمای بحرین نیز در واکنش به اقدام ننگین رژیم آل خلیفه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام رژیم آل خلیفه رویکرد دیکتاتور مآبانه این نظام و اینکه به هیچ عنوان هیچ گونه ارتباطی با ملت بحرین ندارد را کاملا فاش کرد. عدم مشروعیت و غیرقانونی بودن این نظام و فاصله‌اش با خواست ملت بحرین دیگر بر هیچ کسی پوشیده نیست.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نیز مدعی شد که کشور‌های عربی دیگری به زودی برقراری روابط خود با این رژیم را اعلام خواهند کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: