تاکید عمران خان بر حمایت از صلح افغانستان و مرزهای ۱۹۶۷ فلسطین

کدخبر: 2362165

نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از روند صلح افغانستان حمایت کرده و بر موضع اسلام آباد در خصوص لزوم پایبندی به مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ برای حل مسئله فلسطین تاکید کرد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص موارد مختلفی از جمله روند صلح افغانستان، وضعیت فلسطین، جامو و کشمیر و امنیت جنوب آسیا صحبت کرد.

بر اساس این گزارش بخش های مهم صحبت های عمران خان در مجمع عمومی سازمان ملل به شرح زیر است:

افغانستان

در خصوص افغانستان عمران خان گفت: پشتیبانی کامل از روند صلح افغانستان. تنها راه پیشبرد یک توافق سیاسی بوده و هست که دربرگیرنده طیف کاملی از سیاستمداران افغانستان می باشد.

فلسطین

نخست وزیر پاکستان در خصوص موضوع فلسطین موضع اصولی پاکستان را تکرار کرد و گفت: پاکستان همچنان به حمایت از راه حل دو کشور، مطابق با قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت، در پارامترهای مورد توافق بین الملل، مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷، و قدس شریف به عنوان پایتخت دولت متحد، همجوار و مستقل فلسطین ادامه می دهد.

جامو و کشمیر

در مورد موضوع کشمیر و تنش های میان اسلام آباد و دهلی نیز عمران خان گفت: تا زمانی که اختلاف جامو و کشمیر بر اساس مشروعیت بین المللی حل نشود، در جنوب آسیا صلح و ثبات پایدار وجود نخواهد داشت.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: