پاپ فرانسیس دست رد به سینه پمپئو زد

کدخبر: 2362475

واتیکان اعلام کرد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با پمپئو دیدار نمی‌کند.

واتیکان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان میزبان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در چارچوب سفر به کشور‌های اروپایی، وارد رم، پایتخت ایتالیا شده است، نخواهد بود.

اسقف اعظم، پل گالاگر (Paul Gallagher) وؤیر خارجه واتیکان به خبرنگاران گفت: این چنین دیداری، ممکن است تلاش شخص پاپ در چارچوب کارزار مبارزات انتخاباتی در آمریکا تلقی شود.

اسقف اعظم، پل گالاگر همچنین گفت: این، یکی از دلایلی است که پاپ با پمپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار نمی‌کند.

او در ادامه افزود: طبق رسوم معمول، برنامه فعالیت‌های مرتبط با چنین دیداری و در چنین سطحی، می‌بایست با هماهنگی میزبان بسته شود که چنین اتفاقی ظاهرا نیافتاده است.

پل گالاگر، وزیر خارجه واتیکان این صحبت‌ها را در حاشیه انجمن حمایت از آزادی دینی که از سوی سفارت آمریکا و به مناسبت سفر پمپئو ترتیب داده شده بود، بیان شد.

گفتنی است نخستین مناظره دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بامداد امروز در دانشگاه «کیس وسترن رزرو» شهر کلیوند در ایالت اوهایو برگزار شد. مناظره‌ای که بخش عمده آن را لفاظی‌های ترامپ و بایدن علیه همدیگر تشکیل می‌داد و دو طرف به جای تشریح برنامه‌های چهارساله خود برای حل مشکلات آمریکا، تمام ۹۰ دقیقه مناظره در حال نشانه رفتن به سوی همدیگر بودند.

علاوه بر این مناظره، جو بایدن و دونالد ترامپ ۳۵ روز باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات، دو بار دیگر نیز با هم مناظره تلویزیونی و رودرو خواهند داشت.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: