کره شمالی باز هم کره جنوبی را نگران کرد

کدخبر: 2362687

سئول از جابجایی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی در آستانه رژه نظامی سالگرد تاسیس حزب حاکم این کشور خبر داد.

یک مقام ارشد سئول روز شنبه به یک رسانه محلی گفته است سازمان اطلاعات کره جنوبی و آمریکا متوجه شده اند که کره شمالی در حال انتقال یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) همراه با چهار پرتابگر سیار آن به یک کارخانه تولید خودرو در حومه پیونگ یانگ است.

این مقام گفت: «موشک بزرگتر از موشکی است که در سال ۲۰۱۷ شلیک کرده اند و ما معتقدیم که آن‌ها در رژه نظامی سالگرد تاسیس حزب حاکم خود در ۱۰ اکتبر، آن را به نمایش می‌گذارند.»

کره شمالی اولین موشک قاره پیمای خود موسوم به هواسونگ-۱۵ (Hwasong-۱۵) را در سال ۲۰۱۷ آزمایش کرد. به نظر می‌رسد کره شمالی در سالگرد تاسیس حزب حاکم خود با نمایش این موشک قدرت موشکی خود را به رخ بکشد.

گمانه زنی‌ها در مورد رونمایی کره شمالی از موشک بالستیک قاره پیمای پیشرفته‌تر ادامه دارد، برخی از کارشناسان ادعا می‌کنند که پیونگ یانگ بدون کمک خارجی نمی‌تواند فناوری‌های جدیدتری را توسعه دهد.

این مقام سئول افزود که پیونگ یانگ احتمالا از موشک بالستیک جدید و همچنین یک زیردریایی تقویت شده در سالگرد تاسیس حزب حاکم خود رونمایی کند. وی به اطلاعاتی اشاره کرد که حاکی از فعالیت مربوط به آخرین پیشرفت در کشتی سازی در امتداد ساحل شرقی این کشور است.

در همین حال، وب سایت نورث ۳۸ که فعالیت‌های نظامی کره شمالی را رصد می‌کند روز جمعه اعلام کرد موشک های بالستیک کوتاه برد کره شمالی در برابر سامانه‌های رهگیری موشکی کره جنوبی آسیب پذیر هستند.

پیش از این، رسانه‌های دولتی کره شمالی به کره جنوبی درباره فرستادن هر گونه ناو جنگی به آب‌های سرزمینی کره شمالی هشدار دادند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: