الکاظمی وارد ذی‌قار شد

کدخبر: 2362730

در حالی که اعتراضات متعدد و تنش امنیتی در استان ذی‌قار در پی حمله به فعالان اعتراضات مردمی هنوز ادامه دارند، نخست وزیر عراق صبح امروز (دوشنبه) وارد این استان در جنوب عراق شد.

برخی منابع محلی به سایت العربی الجدید اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به محض ورود به استان ذی‌قار در پایگاه نظامی امام علی (ع) واقع در غرب شهر الناصریه (مرکز این استان) نشستی با حضور استاندار، فرمانده پلیس این استان و دیگر مسؤولان امنیتی ذی‌قار داشت، در این دیدار بر لزوم پایان یافتن نفوذها در استان و تلاش جدی برای حل و فصل برخی مسایل و در راس آنها ادامه جستجوها برای یافتن اثری از سجاد العراقی، فعالی که از حدود سه هفته پیش ناپدید شده، تاکید شد.

همچنین نخست وزیر عراق با حضور در داخل شهر الناصریه از پل الزیتون که در دوره عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق شاهد کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از تظاهرکنندگان بود، بازدید کرد.

رسانه‌های داخلی این استان با انتشار بیانیه‌ای که گفته می‌شود متعلق به تحصن‌کنندگان شهر الناصریه است، حضور هرگونه نماینده‌ای از آنها در دیداری با الکاظمی در ذی‌قار را تکذیب و اعلام کردند: خواسته‌های اصلی تظاهرکنندگان استان از دولت مرکزی شامل تصویب یک قانون انتخابات عادلانه در دفاتر مختلف و به دور از تقسیم‌بندی‌های حزبی، محاکمه قاتلان تظاهرکننگان، تحقیق درباره سرنوشت سجاد العراقی، تظاهرکننده ربوده شده و آزادی فوری او هستند.

با وجود گذشته بیش از یک سال از آغاز اعتراضات عراق، فعالان تظاهرات‌ها و حامیان آنها در ذی‌قار هنوز هم با آزار و اذیت و تهدید مواجه بوده و گاهی نیز هدف عملیات‌های حذف و آدم ربایی قرار می‌گیرند.

عصر روز یکشنبه منزل اسعد الناصری، چهره مذهبی و یکی از بزرگترین حامیان تظاهرات ذی‌قار مورد یورش گروهی ناشناس قرار گرفت. این حمله تنها دو روز پس از درگیری لفظی او با طرفداران مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق درباره موضعگیری نسبت به اعتراضات عراق انجام شد.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: