میشل اوباما: ترامپ هنرمند در اشاعه ترس و اکاذیب است

کدخبر: 2362855

همسر رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ را به توسل به نشر اکاذیب و اشاعه ترس برای رسیدن به پیروزی در انتخابات آتی متهم کرد.

میشل اوباما در حمله شدیداللحنی علیه رئیس جمهور فعلی آمریکا، او را فردی نژادپرست خواند که انتخاب مجدد او در سوم نوامبر می‌تواند آمریکا را به ورطه نابودی بکشاند.

بانوی اول سابق آمریکا معتقد است راهبرد اشاعه ترس، تفرقه و ترویج تئوری‌های قبیح توطئه از سوی ترامپ می‌تواند با بقای او در کاخ سفید آمریکا را به نابودی بکشاند. اوباما در یک ویدئو ۲۴ دقیقه‌ای اقدامات ترامپ و متحدان جمهوری خواه او را ناعادلانه توصیف کرد و گفت آن‌ها موجب ایجاد هراس درباره سیاهپوستان آمریکایی شدند.

همسر باراک اوباما همچنین عملکرد ترامپ در مدیریت بحران کرونا را زیر سوال برد و او را به سوء مدیریت در این مسیر متهم کرد. اوباما یادآور شد: تعداد آمریکایی‌هایی که در اثر شیوع کرونا جان خود را از دست داده اند، از مجموع جانباختگان ما در جنگ‌های عراق، افغانستان، ویتنام و کره بیشتر است. وی تاکید کرد: متاسفانه فرمانده کل ما در مبارزه با ویروس کرونا مفقود است.

بانوی اول سابق آمریکا با یادآوری خصیصه دروغگویی ترامپ افزود او از نظر اخلاقی مرتکب اشتباه شده و به دروغ گفت که اقلیت‌ها کشور را نابود می‌کنند. دروغ از نظر اخلاقی اشتباه و البته نژادپرستانه است. اوباما گفت ترامپ با دروغگویی و تکرار آن‌ها مردم آمریکا را به اشتباه می‌اندازد و سعی در تحت الشعاع قرار دادن طرز فکر آن‌ها دارد. وی تاکید کرد آنچه که رئیس جمهور در آن عالی عمل می‌کند، استفاده از ترس و سردرگمی و نشر اکاذیب برای پیروزی است.

وی در بخشی از این ویدئو به حمایت از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ پرداخت و او را حامی طبقه کارگر خواند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: