پیشنهاد مقتدی صدر برای بازگشت امنیت به عراق

کدخبر: 2363278

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق با اشاره به اینکه این کشور همچنان تحت اشغال قرار دارد، از ارایه «منشورهای صلح» پیشنهادی خود برای «بازگشت امنیت به مردم، دور کردن دخالت های خارجی و حفظ وجهه عراق» خبر داد.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر و حامی معنوی فراکسیون سائرون در پارلمان عراق روز چهارشنبه در توییتی سه منشور پیشنهادی خود شامل «منشور تظاهرات مسالمت آمیز»، «منشور جهاد ملی» و «منشور اصلاحات سیاسی» را اعلام کرد و گفت: «من امروز برای نوشتن منشورهای صلحی تلاش می کنم که امنیت را به مردم باز خواهد گرداند و دخالت های خارجی را از این کشور دور و وجهه میهن و حکومت آن را حفظ خواهد کرد».

وی درباره «اولین منشور» پیشنهادی خود گفت: منشور تظاهرات مسالمت آمیز با کمک شیوخ اصیل عشایر خواهد بود اما در وهله اول، شروطی قانونی و اجتماعی و حقوقی و مورد قبول همه برای تظاهرات وضع خواهیم کرد.

مقتدی صدر افزود: منشور جهاد ملی نیز به یاری علما و فضلا خواهد بود و قانونی را وضع خواهیم کرد که مجاهدان در مسیر آن حرکت کنند تا مقاومت ملی از شهرت، پول و سیاست دور باشد. منشور اصلاحات سیاسی نیز به یاری مردم خواهد بود.

وی در ادامه خواهان تلاش برای نجات عراق و مقدم ندانستن منافع حزبی و طائفه ای بر منافع مردم شد و با اشاره به تداوم اشغال عراق گفت: عراق در معرض خطر و همچنان تحت اشغال است و مردم با نگرانی و مشکلات اقتصادی و شیوع بیماری و کمبود خدمات روبرو هستند.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: