واکسن کرونا در راه لبنان

کدخبر: 2363452

وزیر بهداشت لبنان در دولت پیشبرد امور اعلام کرد که به احتمال زیاد واکسن کرونا برای لبنانی‌ها قبل از پایان سال جاری میلادی تامین می‌شود.

« حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان در دولت پیشبرد امور اعلام کرد که وزارت بهداشت از خلال مجمع جهانی واکسن کرونا سهم لبنان را از واکسن‌های کرونا رزرو کرده که حداکثر در ماه دسامبر، یعنی تا قبل از پایان سال جاری در دسترس لبنانی‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود که احتمال واکسیناسیون کردن ملت لبنان در ماه نوامبر بسیار زیاد است.

امروز حمد حسن در مصاحبه با روزنامه الدیار تأکید کرد که مرحله اول واکسن ها در دسترس 20٪ از لبنانی ها قرار خواهد گرفت، به شرطی که ادامه مراحل انجام واکسیناسیون در ماه های آینده برای همه شهروندان لبنانی انجام شود، در همین حال ، سازمان های بین المللی متخصص در امور آوارگان، واکسیناسیون را با هماهنگی وزارت بهداشت برای سوری‌ها و فلسطینی‌های مقیم لبنان فراهم می کنند.

حسن در مورد تعطیلی 111 شهر ومنطقه و سپس گسترش آن به 169 منطقه گفت: صادقانه بگویم ، طرح تعطیلی جزئی به نتیجه نرسید.

وزیر بهداشت لبنان افزود که وزارت بهداشت در حال تجزیه و تحلیل نتایج تعطیلی در شهرها و منطقه‌هایی است که در وضعیت قرمز طبقه بندی شده اند و شرایط کنونی نشان دهنده وضعیت بهبودی نیست .

وی اظهار داشت که توصیه های خود را برای گسترش اعمال محدودیت و کاهش تردد لبنانی‌ها مطرح کرده است. حسن در ادامه برای مقابله با ویروس کرونا از شهروندان خواست تا فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: