پوتین: سازمان ملل تنها نهاد جهانی حامی برابری در جهان است

کدخبر: 2363570

رئیس جمهور روسیه سازمان ملل را تنها نهادی در جهان دانست که حامی گفت‌وگوی چندجانبه و حل‌وفصل دیپلماتیک مسائل بین‌المللی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت، سازمان ملل متحد تنها نهاد حامی گفت‌وگوهای چندجانبه و برابری در جهان است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوتین در مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این سازمان بیان داشت: «باور داریم که سازمان ملل تنها ساختار جهانی است که گفت‌وگوی چندجانبه به شکل برابر و همکاری با هدف حل مشکلات متعدد بشریت را میسر می‌کند».

رئیس جمهور روسیه در پیامی که بر روی پایگاه اینترنتی کرملین منتشر شده است تأکید کرد روسیه به طور فعالانه از اقدامات سازمان ملل و نمایندگان آن در راستای تحکیم نقش اصلی آن که ایجاد هماهنگی در امور بین‌المللی است، حمایت می‌کند.

پوتین افزود هدف سازمان ملل تقویت صلح و امنیت، حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک شرایط بحرانی و اطمینان یافتن از توسعه اقتصادی- اجتماعی و محافظت از حقوق بشر است.

در ادامه این پیام آمده است: «هفتاد و پنجمین سالگرد این سازمان تحت شعار "آینده مشترک از طریق تلاش مشترک" فرخنده بود و بدون شک در کنار یکدیگر می‌توانیم به طور مؤثری با چالش‌های جهانی قرن ۲۱ مقابله کرده و از پیشرفت صلح‌آمیز و رو به کامیابی بشریت اطمینان حاصل کنیم».

حمایت پوتین از این نهاد بین‌المللی در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا اخیراً آن را نهادی یک‌جانبه‌گرا و حامی برخی کشورها از جمله چین دانسته و ادعاهایی را علیه آن مطرح کرده است.

پوتین هفته گذشته به آمریکا پیشنهاد کرد معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی میان‌برد موسوم به «نیو استارت» میان دو کشور تمدید شود.

با این حال «رابرت اوبراین»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه طرح پوتین برای تمدید پیمان نیواستارت را رد کرد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: