اشتیاق «بن سلمان» به رابطه با صهیونیست‌ها

کدخبر: 2363794

یک منبع ارشد صهیونیست اعلام کرد که محمد بن سلمان بیشترین حمایت را در نظام سعودی از اسرائیل دارد و اگر به اختیار او بود تاکنون عادی‌سازی میان ریاض و تل‌آویو انجام شده بود.

یک منبع ارشد صهیونیست در گفتگو با شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی در نظام این کشور بیشترین حمایت را از اسرائیل می‌کند و اگر دست او بود تاکنون عادی‌سازی میان ریاض و تل‌آویو انجام شده بود.

این منبع افشا کرد که پیش از این مسئولان ارشد رژیم اسرائیل در ریاض بودند. شبکه کان رژیم صهیونیستی درباره پشت صحنه روابط گرم و صمیمی میان تل‌آویو و ریاض صحبت و اعلام کرد که مقامات ارشد صهیونیست در عربستان بوده‌اند.

منبع مذکور در ادامه اظهار داشت که عادی‌سازی ریاض با تل‌آویو با موانع داخلی سیاسی مواجه است و پس از سخنرانی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا مشخص شد که تغییراتی در موضع عربستان وجود دارد و محمد بن سلمان بود که ابتکار برقراری روابط را اعلام کرد.

در همین زمینه «یوسی کوهین» رئیس موساد نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که عربستان منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مانده تا هدیه خود را به رئیس‌جمهور منتخب تقدیم کند.

علاوه بر آن «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً در یک کنفرانس مطبوعاتی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود ابراز امیدواری کرد که عربستان عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

خبرگزاری رویترز نیز دیروز گزارش داد که دونالد ترامپ پیش‌بینی کرده که کشورهای زیادی طی هفته‌ها و ماه‌های آینده به عادی‌سازی با تل‌آویو اقدام می‌کنند و عربستان از جمله کشورهایی است که به‌زودی به قطار سازش با صهیونیست‌ها خواهد پیوست.

در زمینه نزدیکی غیرعلنی ریاض و تل‌آویو چند روز قبل نام محمد بن سلمان در لیست برندگان جایزه «دوستان صهیون» بود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت و عبدالله حمدوک نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر صهیونیستی روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که سودان و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط فی‌مابین به توافق رسیده‌اند.

سودان سومین کشور عربی است که با وجود مخالفت گسترده ملتهای عربی از جمله مردم سودان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: