خشم مسلمانان جهان نسبت به فرانسه، سکوت مدعی ام القرای جهان اسلام

کدخبر: 2363891

این سطح از وقاحت که با حمایت رئیس جمهور فرانسه رخ داده و تکرار هم شده، واکنشی در حد احضار سفیر فرانسه از سوی دستگاه سیاست خارجی کشور لازم نداشت؟ آیا نمایندگان مجلس بجز توئیت بازی، نمی توانند با مصوبه ای کالاهای فرانسوی را رسما تحریم کنند؟ آیا ما هیچ ابزاری برای پاسخ به این هتاکی ها نداریم؟

نسیم آنلاین ؛ علیرضا فقیهی راد: «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه اخیرا در مراسم تشییع یک معلم فرانسوی که به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای موهن سر کلاس، به قتل رسید، اعلام کرد، فرانسه همچنان به انتشار این کاریکاتورها ادامه خواهد داد. سپس با اعلام رضایت ماکرون کاریکاتور اهانت آمیزی از حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم بر روی یکی از ساختمان های بزرگ در شهر پاریس به نمایش درآمد. ماکرون هم در پاسخ می گوید این کار را محکوم نمی کنم، در فرانسه آزادی بیان است!

پس از این اقدام شرم آور و وقیحانه در فرانسه و جسارت به ساحت مقدس پیامبر اسلام که با حمایت رسمی امانوئل ماکرون صورت گرفت، خشم مردم مسلمان در سراسر جهان را نسبت به این اقدام به همراه داشت. گروه های مردمی مختلف در سراسر جهان این اقدام اسلام هراسانه را محکوم کرده و در بسیاری از نقاط جهان تظاهرات های وسیعی در محکومیت این عمل انجام شد.

در طرابلس شمال لبنان مردم با مسلمان ضمن شعارهایی علیه دولت فرانسه ، پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

در صنعا پایتخت یمن مردم غیرتمند تجمع وسیع و میلیونی در محکومیت این اقدام موهن برپا کردند.

چندین فروشگاه در کویت پس از اظهارات توهین آمیز ماکرون رئیس جمهور فرانسه به اسلام، شروع به حذف و تحریم محصولات فرانسوی کردند.

کاربران فضای مجازی در راستای محکومت اقدامات صورت گرفته در فرانسه، عبارت « محمد رسول الله» را تصاویر پروفایل خود قرار دادند و با قرار دادن هشتگ «رسولنا خط احمر» (پیامبر ما خط قرمز است)، «الا رسول الله» (جز رسول خدا)، «ماکرون یسیء للنبی» (ماکرون به پیامبر اهانت می‌کند) هر گونه اظهارات موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند.

برخی از کاربران نیز با قرار دادن هشتک «مقاطعه المنتجات الفرنسیه» (تحریم کالاهای فرانسوی) و انتشار تصاویری از برجسته‌ترین شرکت‌های فرانسوی در واکنش به اظهارات وزیر کشور فرانسه مبنی بر حذف بخش حلال از فروشگاه‌ها، خواستار ممنوعیت استفاده کالای تولید فرانسه شدند .

از سویی چندین شرکت قطری از جمله شرکت دولتی «المیره»، کالاهای فرانسوی را تحریم کرده‌اند و دیگر در شعبه‌های خود محصولات ساخت این کشور را عرضه نمی‌کنند .

در میان مقامات دولتی کشورها نیز اردوغان تقریبا تنها رئیس دولتی بود که پاسخ محکم و قاطعنامه به ماکرون داد که به موجب آن فرانسه سفیر ترکیه را احضار کرد.

اما آنچه مایه سئوال و تعجب است این است که ایران به عنوان کشور شیعی و مدعی ام القرای جهان اسلام چرا تاکنون پاسخ و واکنش درخوری به این هتک حرمت و جسارت بی شرمانه به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) نداشته است؟ رئیس مجلس محمدباقر قالیباف تنها به یک توئیت بسنده می کند و می نویسد: « موحدان جهان، دشمنی وقیحانه سردمداران بی‌خرد فرانسه را محکوم می‌کنند.» از سوی مقامات دولتی هم خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در اظهاراتی دیپلماتیک این اقدام را محکوم می کند اما هیچ خبری از یک اقدام عملی و متناسب نیست!

آیا این سطح از وقاحت که با حمایت رئیس جمهور فرانسه رخ داده و تکرار هم شده، واکنشی در حد احضار سفیر فرانسه از سوی دستگاه سیاست خارجی کشور لازم نداشت؟ آیا نمایندگان مجلس بجز توئیت بازی، نمی توانند با مصوبه ای کالاهای فرانسوی را رسما تحریم کنند؟ آیا ما هیچ ابزاری برای پاسخ به این هتاکی ها نداریم؟

حتی از سویی فعالان مردمی و رسانه ای، تشکل های دانشجویی هم نباید واکنش و اقدامی درخور صورت پذیرد؟ اگر دولت و مجلس در اینگونه موارد فشل و منفعل هستند، جایگاه جریان دانشجویی کجاست؟ کمپین تحریم خودجوش و مردمی از سوی فعالان رسانه ای هم قابل طرح و پیگیری نیست؟

نباید گذاشت با بی تفاوتی و انفعال این اقدامات هتاکانه تبدیل به یک رویه شود و قبح این جسارت ها جهت اسلام هراسی در کشورهای اروپایی ریخته شود. باید هزینه این جسارت ها بالا رود. اگر روزگاری به حکم امام راحل سلمان رشدی ملعون به درک واصل شده بود دیگر هیچ فاسد و ظالمی جرات تکرار چنین اهانت هایی را به خودش نمی داد.

حجم ویدیو: 1.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو
ارسال نظر: