آمریکا طرح صلح عربی را رد کرد

کدخبر: 2364011

نماینده آمریکا در سازمان ملل با ادعای اقدامات صلح‌آمیز دولت متبوعش در خاورمیانه، اعلام کرد دیگر نیازی به طرح صلح عربی نیست.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با اتکا به طرح آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن گفت دیگر نیازی به طرح صلح عربی در خاورمیانه نیست.

کلی کرفت روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت در خصوص صلح در خاورمیانه گفت ابتکار عمل صلح عربی دیگر لازم نیست. نماینده آمریکا مدعی شد: تجربه دونالد ترامپ منجر به صلح شده، چشم انداز ما در خاورمیانه شدنی است، کار‌های زیادی برای ارائه طرح صلح صورت دادیم که جزئیات فراوان دارد.

دیپلمات آمریکایی با توسل به طرح ادعایی صلح دولت متبوعش گفت دیگر نیازی به به طرح صلح عربی نیست. معامله قرن افق‌های تازه‌ای را فراروی فلسطینیان قرار داده است.

این در حالیست که پادشاه عربستان در سپتامبر سال ۲۰۱۹ با اعلام حمایت از آنچه او از آن به عنوان کمک‌های آمریکا به برقراری صلح درخاورمیانه یاد کرد، گفت ابتکار صلح عربی مبنای اصلی برای حل مناقشه فلسطین است که یک کشور مستقل با مرکزیت قدس شرقی را برای آن‌ها تضمین می‌کند.

هفته گذشته وزیر خارجه آمریکا از عربستان خواست تا برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اقدام کند، اما پادشاهی عربستان مدعی است که در نقض "اجماع عرب" که شرط عادی سازی روابط با اسرائیل در مورد حل و فصل منازعات اسرائیل و فلسطین است، از امارات و بحرین پیروی نخواهد کرد.

ابتکار عمل موسوم به طرح صلح عربی در سال ۲۰۰۲ از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه پیشین عربستان برای حل مناقشه درازمدت فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه شد.

دولت‌های عربی امارات و بحرین در خیانتی آشکار به ملت فلسطین ماه گذشته میلادی روابط پیش از این پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را علنی کردند. روز جمعه نیز سودان به جمع خیانت کنندگان به آرمان فلسطین پیوست. خیانتی که با واسطه گری رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید منعقد شد. این در حالی است که طرح صلح عربی کشور‌های عربی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منوط به بازگرداندن سرزمین‌های فلسطین بر اساس مرز‌های سال ۱۹۶۷ و پذیرش یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس شرقی از سوی رژیم صهیونیستی می‌داند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: