هند و آمریکا در آستانه عقد قرارداد نظامی استراتژیک

کدخبر: 2364025

وزیران دفاع و خارجه هند و آمریکا امروز در دهلی با یکدیگر دیدار و درباره عقد قراردادی نظامی با هدف مبادله اطلاعات ماهواره ای گفتگو می کنند.

همزمان با سفر «مایک پمپئو» و «مارک اسپر» وزیران خارجه و دفاع آمریکا به دهلی و مذاکرات آنها با مقامات هندی، دو کشور در راستای مبارزه با قدرت روبه ‌رشد چین در منطقه توافقنامه‌ای نظامی را برای اشتراک در داده‌های ماهواره‌ای حساس امضا می کنند.

در شرایطی که هند دهه‌ها است در مورد منطقه مرزی مورد مناقشه هیمالیا در معرض جدی‌ترین تقابل نظامی با چین قرار دارد، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای مذاکره با رهبران هند به دهلی نو سفر کرده اند.

بنابر اعلام وزارت دفاع هند، اسپر، وزیر دفاع آمریکا پیش از مذاکرات ۲+۲ که قرار است امروز سه شنبه با حضور وزیران دفاع و خارجه دو کشور برگزار شود، با همتای هندی خود دیدار و درباره توافق همکاری و تبادل اطلاعات اساسی (بکا) در زمینه همکاری جغرافیایی که آماده امضا است، گفتگو کرد.

لازم به ذکر است که علاوه بر همکاری‌های یادشده، اسپر همچنین به هند فشار می‌آورد تا جنگنده های اف-۱۸ آمریکا را خریداری کند و از اتکا بر تسلیحات روسی خارج شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: