توجیهات مجدد امارات درباره خیانت اخیر

کدخبر: 2364148

امارات امروز (چهارشنبه) به توجیه و ذکر دلایل ادعائی درخصوص عادی سازی خود با رژیم صهیونیستی پرداخت.

امارات در بیانیه خود در جلسه شورای امنیت مدعی شد که به راهکار تشکیل دو کشور و نیز تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و ابتکار صلح عربی و نقشه راه تدوین شده توسط گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه پایبند بوده و است.

در این بیانیه آمده است که امارات به این امر ایمان دارد که کاهش تنش‌ها و گشودن کانال‌های تماس و تحکیم دیپلماسی به عنوان اصولی اساسی برای حل هرگونه تنش کنونی و پیشین از اهمیت برخوردار است و باید از شکل گیری هر گونه چالش جدید در منطقه جلوگیری کرد.

امارات بر اهمیت اندیشه مجدد برای پشت سرگذاشتن رکود حاصل شده و تحکیم ثبات و صلح و شکوفایی در خاورمیانه تاکید کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: با وجود نزاع‌های کنونی که منطقه را از یمن تا سوریه فراگرفته است اما نزاع فلسطین و اسرائیل، در بطن درگیری‌ها در منطقه ما باقی می‌ماند و در این راستا، امارات توافق صلح ابراهیمی را با اسرائیل در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با نظارت آمریکا امضا کرد و این تصمیم تاریخی، اجابت کننده درخواست‌های مکرر جامعه بین‌الملل برای حفظ راهکار تشکیل دو کشور از طریق توقف طرح الحاق بوده است.

طبق این بیانیه، امارات اعلام کرد که بر این باور است این معاهده و بیانیه اعلام صلح و همکاری بحرین و اسرائیل، فرصتی را برای حرکت به سمت شکوفایی و ثبات ایجاد می‌کند.

امارات از جامعه بین‌الملل خواست تا در حمایت از مردم فلسطین به ویژه در سایه کرونا ثابت باشد.

این کشور بر ادامه حمایت خود از مردم فلسطین نیز تاکید و به این امر اشاره کرد که بیش از ۸۳۷ میلیون دلار آمریکا را به عنوان کمک‌هایی به مردم فلسطین و آژانس آنروا طی دوره ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ ارائه داده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: