انتقاد ترامپ علیه متخصصان و پزشکان آمریکایی

کدخبر: 2364293

همزمان با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در سراسر آمریکا، ترامپ در روز‌های پایانی دور دوم مبارزات انتخاباتی خود به انتقاد از متخصصان و پزشکان آمریکایی که در حال مبارزه با این ویروس هستند، پرداخت.

ترامپ در سخنانی در ادامه مبارزات انتخاباتی خود، وعده تحولات اقتصادی و البته واکسنی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را داد. ویروسی که تمام ظرفیت بیمارستان‌ها را اشغال کرده و روزانه هزار آمریکایی را به کام مرگ می‌کشاند. این پیام خوش بینانه در حالی اعلام شد، که ترامپ انبوهی از انتقادات خود را متوجه جو بایدن کرد. رئیس جمهور آمریکا همچنین از مردم این کشور خواست تا در انتخابات شرکت کنند و به او رای بدهند.

ترامپ باتوجه به انتقاداتش از دکتر آنتونی فائوچی متخصص ارشد عفونی و پزشک او در زمان ابتلا به کرونا، مدعی شد که پزشکان با مرگ بیمارانشان براثر بیماری پول بیشتری به دست می‌آورند.

رئیس جمهور آمریکا صراحتا اعلام کرد: از ابتلای حامیانی که در کارزار‌های انتخاباتی او شرکت می‌کنند نگران نیست چرا که او، خانواده‌اش و بسیاری از کارکنان کاخ سفید در هفته‌های اخیر با این ویروس در حال مبارزه بودند.

رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از مقامات دموکرات در «مینه سوتا» که به دلیل قوانین رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گردهمایی حامیان او را به ۲۵۰ نفر محدود کردند، گفت: این موضوع کوچک اما ناگوار است.

ترامپ همچنین به رای دهندگان آمریکایی هشدار داد که بایدن در صورت پیروزی، تمام جشن‌ها را لغو می‌کند. از سویی دیگر، بایدن، ترامپ را به بی اعتنایی به مبارزه علیه بیماری که تقریبا ۲۲۹ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده متهم کرد.

نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که ترامپ ۷۴ ساله از بایدن ۷۷ ساله هم از نظر ملی و هم نوسانات نتیجه در بین دیگر ایالات عقب است. مردم کرونا را مهمترین نگرانی خود اعلام کرده اند. با این وجود ترامپ بارها اعلام کرده که اعتقادی به نتایج نظرسنجی ندارد و اینکه آمار منتشر شده در این نظرسنجی‌ها جعلی است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: