خشم اتحادیه اروپا از تبریک اسلوونی به ترامپ

کدخبر: 2364598

در پی تبریک زودهنگام نخست‌وزیر اسلوونی به «دونالد ترامپ» برای پیروزی در انتخابات آمریکا، مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با این اقدام از اعضای اتحادیه خواست به آرای انتخاباتی آمریکا احترام بگذارند.

در حالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، اقدام نخست وزیر اسلوونی در تبریک گفتن به «دونالد ترامپ» واکنش مقامات اروپایی را به دنبال داشت.

تارنمای شبکه یورونیوز امروز (چهارشنبه) در مطلبی نوشت: «یانس یانشا» نخست وزیر اسلوونی علیرغم این که هیچ نتیجه رسمی از انتخابات آمریکا اعلام نشده و شمارش آرا ادامه دارد، پیروزی دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تبریک گفت.

وی امروز در صفحه توییتر خود نوشت: «کاملاً واضح است که مردم آمریکا دونالد ترامپ و مایک پنس را برای چهار سال دیگر انتخاب کرده اند.» به نوشته یانشا پیروزی نهایی رئیس جمهور ترامپ بزرگتر از آن است که بتوان با تأخیرها و انکار واقعیت ها آن را کتمان کرد. وی همچنین به حزب جمهوری خواه برای نتایج قدرتمند در سراسر ایالات متحده تبریک گفت.

«ملانی ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا اهل اسلوونی بوده و برای گرامیداشت وی به تازگی مجسمه یادبودی در شهر محل تولدش در این کشور ساخته شده است.

در حالی که نتایج نهایی شمارش آرا در بسیاری از ایالت های آمریکا در حال حاضر هنوز مشخص نیست و صدها هزار آرا هنوز شمارش نشده، دونالد ترامپ یک پیروزی زودرس در کاخ سفید اعلام کرده و روند انتخابات را 'کلاهبرداری بزرگ علیه ملت» توصیف کرده است.

توییت نخست وزیر اسلوونی با واکنش فوری چندین نماینده پارلمان اروپا، از جمله «نیکولا بیر» از آلمان از گروه تازه نفس اروپا، مواجه شد. وی در توییتی اقدام دونالد ترامپ را غیر دموکراتیک و غیر موجه خواند و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست در زمین او بازی نکنند. به نوشته وی اتحادیه اروپا با تمام کشورهای عضو، وظیفه دارد به تک تک آرا احترام بگذارد.

همچنین «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «ما منتظر اعلام نتیجه انتخابات هستیم، اتحادیه اروپا همچنان آماده است تا به ایجاد یک مشارکت قوی دو سوی اقیانوس اطلس، بر اساس ارزشها و تاریخ مشترک ادامه دهد.»

تا کنون هیچ یک از مقامات اتحادیه اروپا به انتخابات آمریکا واکنش نشان نداده و نتیجه ای را در این خصوص نپذیرفته است.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: