چین: موضعی درباره انتخابات آمریکا نداریم

کدخبر: 2364611

سخنگوی وزارت خارجه چین در پیامی به حمله تروریستی اخیر در اتریش واکنش نشان داد.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در گزارش روزانه خود نسبت به حمله اخیر در وین اتریش واکنش نشان داد.

این مقام چینی نسبت به حمله اخیر در کشور اتریش که در آن یک شهروند چینی-اتریشی کشته و یک تبعه چین مجروح شده واکنش نشان داد و گفت: «ما بسیار از این حمله شوکه شدیم. تررویسم دشمن مشترکِ بشریت است.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، «پکن با هر نوع تروریسم و جنایت خشونت‌آمیزی مخالف است.»

او همچنین در بخشی از سخنان خود در این باره گفت: «برای قربانیان این حمله سوگواری و با خانواده‌هایشان ابراز همدردی می‌کنیم. سفارت ما در اتریش در ارتباط نزدیک با مقامات و حاضر برای انجام هرنوع کمکی به شهروندان چینی در اتریش است.»

وانگ ونبین در این کنفرانس که در حضور خبرنگاران انجام شد به انتخابات آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت: «انتخابات آمریکا از مسائل داخلی آن کشور است، ما در آن مداخله نمی‌کنیم و موضعی هم در این باره نداریم.»

تنش میان پکن و واشنگتن مدت‌هاست با شدت بالایی ادامه دارد. دو طرف در چند ماه اخیر و پس از شیوع ویروس کرونا در جنبه‌های مختلفی انگشت اتهام به سمت یکدیگر نشانه گرفته‌اند.

به طور مثال ونبین روز دوشنبه نیز در بخشی از گزارش روزانه خود با انتقاد از رویکرد آمریکا در قبال کشورش گفته بود: «واشنگتن صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد.»

این اظهارات پکن در واکنش به محتوای جدید وب سایت حقوق بشر وزارت امور خارجه آمریکاست که در آن واشنگتن، پکن را متهم به نقض و بی‌احترامی به حقوق بشر در «سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ» کرده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: