احتمال زد و بند ترامپ برای ترک کاخ سفید

کدخبر: 2365385

پایگاه خبری هیل در مطلبی از احتمال زد و بند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مایک پنس، معاونش برای ترک کاخ سفید و انتقال قدرت خبر داد.

پایگاه خبری هیل در مطلبی با ارائه چند دلیل به تحلیل عملکرد ترامپ در پذیرفتن شکستش در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

بزرگترین مسئله این است که ترامپ باید به دلیل جرائمی که مرتکب شده از سوی فدرال بخشوده شود که فقط در صورت استعفای زودهنگام از سمت ریاست جمهوری و بخشش توسط پنس می‌تواند به این هدف دست یابد. بدون بخشش فدرال، به طور قطع ترامپ بیشتر سال‌های آینده را درگیر پرونده‌های فدرال خواهد بود که می‌تواند خطرات قانونی زیادی را برایش به وجود آورده و برای اجرای هر معامله چند میلیارد دلاری مشکل ایجاد کند.

بنابراین باید موارد زیر را در نظر گرفت: نخست اینکه ترامپ در انتخاب مجدد شکست خورده و این کارزار هم تمام شده است. دونالد ترامپ بازنده بوده و شانس او برای موفقیت در انتخاب مجدد از طریق هر استراتژی یا تاکتیکی از نظر ریاضی صفر است.

دوم اینکه ترامپ از سوی خانواده خود و هر فرد دیگری که هنوز حس وفاداری نسبت به او را دارد، بخشوده خواهد شد.

سوم، وکلای ترامپ به او می‌گویند که او هیچ گزینه‌ای برای عفو خود ندارد. این را احتمالاً قبلاً به او گفته‌اند. بدترین حالت برای ترامپ از نظر حقوقی و سیاسی این است که او سعی می‌کند به هر طریقی عفو خود را از سوی دادگاه بگیرد، بنابراین با ایجاد موجی از خشم ملی می‌تواند به این هدف برسد.

چهارم اینکه ترامپ ممکن است قبل از پایان دوره رسمی خود از سمت ریاست جمهوری استعفا دهد و مطابق قانون، مایک پنس، معاونش، رئیس جمهور ‌شود. پنس نیز در این جایگاه این اختیار را دارد که جرائم او را عفو کند، البته این در شرایطی است که پرونده او در باتلاق فدرال فرو نرود که در این صورت بخشش رئیس جمهور تاثیری نداشته و عفو فدرال را می‌طلبد.

اگرچه ترامپ به دلیل عملکرد ضعیفش در مقابله با کرونا به عنوان یک رئیس جمهور بسیار بد و وحشتناک شناخته شده که بواسطه سوء مدیریتش خسارات بسیاری را به دولت آمریکا تحمیل کرده است، اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که ترامپ دارای یک دارایی عظیم غیر قابل انکار است و رابطه خوبی با رئیس اکثریت سنا دارد، از این رو اگر خروج خود از ریاست جمهوری و استراتژی تجاری‌اش را پس از ترک این پست به خوبی اجرا کند، هیچ محدودیتی در سودآوری بالقوه خود نخواهد داشت.

ششم ترامپ سابقه خوبی در بازاریابی تجاری، دستکاری رسانه‌ها، ایجاد مخاطب و کسب درآمد از مخاطبان بزرگ خود در تلویزیون، رادیو، انتشارات و رسانه‌های اجتماعی و فروش محصولات خود به انبوه مشتریان در سراسر آمریکا دارد، بنابراین به خوبی قادر به امتیازگیری از جریان انتخابات است.

نکته هفتم این است که ترامپ می‌تواند در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد شود، اما احتمالاً چنین نخواهد شد. ترامپ بسیار سرگرم‌تر شده و پول بیشتری کسب خواهد کرد و مادر همه مجرمان رسانه‌ای می‌شود. او درباره یک معامله بزرگ با فاکس نیوز یا یک شرکت تلویزیونی دیگر مذاکره کرده و مخاطبان تلویزیونی بزرگ را جذب خواهد کرد.

«باشگاه خبرنگاران»

ارسال نظر: