آمریکا رسما دیوانه‌خانه شد

کدخبر: 2365599

آمریکا رسما دیوانه‌خانه شده است. حامیان مسلح ‌ترامپ، سرگرم تظاهرات اعتراضی هستند و می‌گویند «چه ‌ترامپ پیروز شود و چه نشود، زمان آن رسیده که ما برخیزیم؛ ما بدون جنگ و خونریزی کوتاه نمی‌آییم». طرفداران بایدن هم دست‌کمی ‌از آنها ندارند؛ چرا که سران دموکرات‌ها تا توانسته‌اند رئیس دولت مستقر را هجو و تمسخر کرده و متهم به دزدی نموده‌اند. اما فقط طرفداران دو نامزد نیستند که کف خیابان سرگرم ضرب و شتم همدیگر هستند.

آمریکا رسما دیوانه‌خانه شده است. حامیان مسلح ‌ترامپ، سرگرم تظاهرات اعتراضی هستند و می‌گویند «چه ‌ترامپ پیروز شود و چه نشود، زمان آن رسیده که ما برخیزیم؛ ما بدون جنگ و خونریزی کوتاه نمی‌آییم». طرفداران بایدن هم دست‌کمی ‌از آنها ندارند؛ چرا که سران دموکرات‌ها تا توانسته‌اند رئیس دولت مستقر را هجو و تمسخر کرده و متهم به دزدی نموده‌اند. اما فقط طرفداران دو نامزد نیستند که کف خیابان سرگرم ضرب و شتم همدیگر هستند.

در سطح حاکمیتی نیز این دوپارگی و منازعه، به شدت در جریان است. منازعه‌ای که تصور می‌شد به مناظره‌های موهن و مبتذل انتخابات محدود بماند. اکنون میدل ایست مانیتور می‌نویسد: شاخص دموکراسی در آمریکا کاهش پیدا کرده و از جمله موارد، قطبی شدن شدید سیاسی و فرهنگی، افزایش تحرکات شبه‌نظامیان، خشونت پلیس و بدرفتاری با مهاجران است.

فرانسیس فوکویاما مدعی نظریه «پایان تاریخ با لیبرال دموکراسی»، چندی قبل اذعان کرد: «اگر ‌ترامپ رای بیاورد ساختار ایالات ‌متحده دچار گسیختگی بیشتر می‌شود. اما حتی اگر دموکرات‌ها کاخ سفید و کنگره را هم در اختیار بگیرند، وارث کشوری زانو زده خواهند بود».

باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق ظرف سه روز، دو بار درباره سرنوشت نظام آمریکا پس از ادعای تقلب هشدار داد و حال آنکه ‌ترویج ادعای دروغین تقلب را در خدمت نقشه آشوب‌افکنی در ایران در سال ۸۸ به اجرا گذاشت.

او دیروز به بی‌بی‌سی گفت «شکاف در آمریکا نسبت به چهار سال قبل بیشتر شده. اینکه هر یک از نامزدها بیش از ۷۰ میلیون رأی به دست آوردند، نشان می‌دهد آمریکا به‌شدت با شکاف همراه شده؛ خشم و ناراحتی بین جوامع شهری و روستایی، مهاجرت، بی‌عدالتی‌ها و تئوری‌های توطئه دیوانه‌وار باعث این جدایی شده است».

اوباما دو روز قبل هم درباره ادعای تقلب در انتخابات آمریکا ابراز نگرانی کرد و آن را خطرناک خواند. او به شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس گفت: «نپذیرفتن نتیجه انتخابات، مسیر خطرناکی است. من بیشتر، از این مسئله ناراحتم که سایر مقامات جمهوری‌خواه با این مسئله همراهی می‌کنند و به ‌ترامپ دلگرمی‌ می‌دهند. این، یک گام دیگر برای مشروعیت‌زدایی، نه‌تنها از دولت آینده، بلکه مشروعیت‌زدایی از کل نظام دموکراسی آمریکاست. این، مسیری خطرناک است».

اظهار نگرانی باراک اوباما درباره سرانجام ادعای تقلب و تیره و تار کردن آینده نظام سیاسی، در حالی است که خود وی سال ۸۸، ضمن حمایت از سران فتنه ‌سبز و ادعای دروغین تقلب، رفتار موسوی و دیگر سران فتنه ‌سبز را «الهام‌بخش» خوانده بود! نکته جالب اینکه فاصله آرای ‌ترامپ و بایدن (۷۰ در برابر ۷۳ میلیون رای؛ مجموعا ۱۴۳ میلیون رای) سه میلیون رأی بیشتر نیست؛ اما در انتخابات ۸۸ که با مشارکت ۴۰ میلیون نفر انجام شد، میرحسین موسوی و حامیان سیاسی‌اش مدعی تقلب ۱۱ میلیونی (فاصله ۱۳ میلیون رای تا ۲۴/۵ میلیون رای) شده بودند! دروغی که بعد از شکست فتنه توسط عناصر خائنی مانند خاتمی ‌و تاج‌زاده و... (البته در پستوها و محافل خصوصی) رد شد و تصریح گردید ۱۱ میلیون رأی تقلب اصلاً امکان ندارد. به هر حال، در همین بلبشوی سیاسی- اجتماعی در آمریکا، رودی جولیانی وکیل ‌ترامپ مدعی شده «تقلب سیستماتیک، بی‌نظمی ‌و رفتارهای غیرقانونی، اعتماد به انتخابات آزاد و عادلانه ما را از بین می‌برد».

‌ترامپ رئیس‌جمهور نیز پشت ‌سر هم، توییت‌بازی می‌کند و به ‌ترویج ادعای تقلب ادامه می‌دهد؛ انگار نه انگار که توییتر قرار بود ابزار آشوب‌افکنی دولت‌های اوباما و ‌ترامپ در ایران باشد و نه در آمریکا.

او مدعی است «من هیچ چیزی را نپذیرفتم، (بایدن) فقط از نظر رسانه‌های جعلی پیروز شده! جهان نظاره‌گر است، قانون اساسی نقض شده، نتایج نمی‌تواند پابرجا بماند... رسانه‌های فیک‌نیوز به ما اجازه نمی‌دهند نشان دهیم قانون اساسی چطور به شکل ناگواری نقض شده است... قانون اساسی به شکلی بی‌سابقه مورد حمله واقع شده است... از اخراج ناظران تا تغییر میلیون‌ها رای تا رای‌گیری پس از پایان انتخابات تا استفاده از سامانه رای‌گیری دامینیون که تحت تملک چپ افراطی است... کسانی که مسئول محافظت از قانون اساسی هستند نمی‌توانند اجازه بدهند نتایج جعلی انتخابات پابرجا بماند».

طنز دیگر، ادعای برخی حامیان سیاسی ‌ترامپ است. آنها می‌گویند نرم‌افزار رأی‌گیری شرکت دومینیون که قرار بود ابزار دستکاری سیا در انتخابات ونزوئلا باشد، موجب تقلب و حذف میلیون‌ها رأی ‌ترامپ شده است. سیدنی پاول وکیل ‌ترامپ با انتقاد از نادیده گرفته شدن هشدارها درباره این نرم‌افزار گفت: «اینکه جینا هاسپل همچنان آنجا در ریاست سیا باشد، غیرقابل درک است. او باید فوراً اخراج شود».

اما فقط رقبای دموکرات و جمهوری‌خواه نیستد که همدیگر را دزد و متقلب و دیوانه و احمق می‌خوانند. ‌ترامپ جان بولتون، مشاور قبلی امنیت ملی خود را احمق‌ترین همکاران خود خوانده و با ادبیاتی خواندنی گفته است «جان بولتون یکی از احمق‌ترین افراد در دولت من بود که افتخار کار با او را داشته‌ام. او فردی عبوس، کسل‌کننده و ساکت بود و هیچ چیزی به امنیت ملی اضافه نکرد؛ جز اینکه دائم تکرار می‌کرد بیایید وارد جنگ شویم. او اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بسیاری را به‌طور غیرقانونی منتشر کرد. یک احمق واقعی!»

بولتون همان عنصر ورشکسته‌ای است که بالغ بر بیست سال در حوزه براندازی علیه ایران فعالیت کرد، بارها در میتینگ گروهک‌های ضدانقلاب و ‌تروریست شرکت کرد و دو سال قبل با پروژه تابستان داغ مدعی بود ملت ایران چهل‌سالگی انقلاب خود را نخواهد دید(!)

گفتنی است رهبر انقلاب ۱۹ دی ۹۷ در بیاناتی حکیمانه درباره «احمق‌های درجه یک آمریکایی» فرمودند «دشمنان این ملت علاوه‌ بر آنچه انجام می‌دهند، جنگ روانی، اظهارنظر و رجزخوانی هم دارند. این رجزخوانی‌ها باید همان‌طور که هست، دانسته بشود. اینها درباره سال ۹۷ هم از همین رجزخوانی‌ها داشتند و سعی می‌کردند توی دل بعضی‌ها را خالی کنند. یکی از همان احمق‌های درجه یک در اواسط یا اوایل سال ۹۷ گفت که ما اگر از برجام خارج بشویم، در خیابان‌های ایران، شورش اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از همین حضرات احمق‌های درجه یک اظهارنظر کرد که در سال ۲۰۱۹، کریسمس را آقایان آمریکایی‌ها در تهران جشن خواهند گرفت. آیا این‌ها واقعاًً تحلیل‌شان این‌قدر نسبت به مسائل منطقه و کشور دور از واقعیت است و این حرف‌ها را جدی می‌زنند و یعنی حماقت است این حرف‌ها؟ یا نه، قصد جنگ روانی دارند و خباثت دارند و این حرف‌ها را پخش می‌کنند در عالم. برای من مشخص نیست. ممکن است هر دو باشد. هم حماقت و هم خباثت». در هر صورت آنچه قطعی است، اینکه احمق‌های درجه یک آمریکایی به تیپ هم زده و رسما آمریکا را به دیوانه‌خانه تبدیل کرده‌اند.

«روزنامه کیهان»

ارسال نظر: