تلاش مخالفان داخلی برای نابودی آل سعود

کدخبر: 2365655

گروه‌های مخالف نظام عربستان در خارج از این کشور از تاسیس اولین پارلمان ملی با هدف سرنگونی آل سعود خبر دادند.

مخالفان عربستان سعودی در خارج از این کشور از تاسیس اولین پارلمان ملی انتقالی برای سرنگونی رژیم موروثی سعودی خبر دادند. مخالفان نظام سعودی در خارج از این کشور که متعلق به حزب‌ها و گروه‌های سیاسی هستند در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی درباره برگزاری جلسه‌ای با هدف تاسیس اولین پارلمان ملی انتقالی گزارش دادند.

بر اساس این گزارش حاضران در این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد از تاسیس اولین پارلمان ملی انتقالی خبر دادند.

«معن الجربا» دبیر کل جنبش کرامت عربستان و استاد «عبدالله الغامدی» فعال سیاسی سعودی مقیم انگلیس و دکتر «راجاالادریسی» از دیگر فعالان سعودی مقیم خارج از مشارکت کنندگان در اجلاس تاسیس اولین پارلمان ملی انتقالی بودند.

پیش از این «دخیل بن ناصر القحطانی» دبیرکل جنبش «آزادی شبه جزیره عربستان »از همه جنبش‌ها و احزاب مخالف نظام سعودی خواسته بود در تاریخ 1 نوامبر برای تشکیل جبهه ملی متحد جهت مقابله با آل سعود که از دهه‌های گذشته بدون اجازه از قبایل عربی و مولفه‌های دیگر در عربستان حکومت می‌کنند، بسیج شوند.

القحطانی در توئیتر نوشت که با سرنگونی آل سعود شبه جزیره عربستان آزاد شده و نفس راحتی می‌کشد و همه جهانیان حقیقت و اصالت واقعی ملت این کشور را می بینند.

دخیل القحطانی از مردم عربستان خواست به خاطر کشوری که به دلیل فساد آل سعود نابود شده است، علیه این رژیم قیام کنند. قحطانی همچنین رژیم سعودی را به خاطر حمایت از حمله آمریکا به عراق در سال 2003 و حمایت مالی از گروه‌های تکفیری در سوریه مورد انتقاد قرار داد و گفت: آل سعود نماینده مردم شبه‌جزیره عربستان نیست؛ آنها به سرزمین ما هجوم آورده و آن را اشغال کرده‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: