بحرین و اسرائیل در آستانه روابط استراتژیک

کدخبر: 2365735

وزیر خارجه بحرین و همتای صهیونیست وی در یک کنفرانس خبری مشترک در تل آویو حضور یافتند.

«عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) برای اولین بار در رأس هأتی وارد تل آویو شده بود، در کنفرانس خبری مشترک با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود شرکت کرد.

به نوشته اسپوتنیک، الزیانی در اولین اظهار نظر خود در بدو ورود به تل آویو به خبرنگاران گفت این سفر آغازی برای روابط استراتژیک با رژیم صهیونیستی و توسعه روابط در راستای منافع ادعایی دو جانبه است. او تأکید کرد که این سفر سهم بسزایی در شروع دیدارها و سفر هیأت‌های دیپلماتیک دارد.

اما در جریان کنفرانس خبری بعدازظهر امروز، وزیر خارجه بحرین گفت که منامه قانع شده است که زمان به اصطلاح «صلح» و «همزیستی» (سازش) و پذیرش دیگری فرا رسیده است.

الزیانی در ادامه گفت که از همتای صهیونیست خود برای سفر به منامه در ماه آتی میلادی دعوت کرده و او نیز این دعوت را پذیرفته و قرار است در این سفر سفارت رژیم صهیونیستی به طور رسمی در منامه افتتاح شود.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز بر توسعه روابط اقتصادی با بحرین تأکید کرد و همچون همتای بحرینی خود مدعی شد که زمان به اصطلاح «صلح» در منطقه فرا رسیده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه سفارتخانه‌های دو طرف به زودی در تل آویو و منامه افتتاح خواهد شد، از تلاش مشترک با بحرین برای ترغیب فلسطینی‌ها جهت از سرگیری مذاکرات خبر داد.

«عبداللطیف الزیانی» پس از این قرار است در نشست مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به زودی وارد تل آویو می‌شود، حضور یابد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: