نیمی از جمهوری‌خواهان بایدن را متقلب می‌دانند

کدخبر: 2365742

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که حدود نیمی از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که حدود نیمی از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند، «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با «تقلب» در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است.

نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس» با مشارکت ۱۳۴۶ نفر و با حاشیه خطای پنج درصد که از ۱۳ تا ۱۷ نوامبر برگزار شد، نشان داد، سرپیچی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا از پذیرفتن نتایج آرا مردمی و الکترال بر میزان اعتماد عمومی به دموکراسی در آمریکا بویژه در میان جمهوری‌خواهان تاثیرگذار است.

در حالی که، روی‌هم‌رفته، ۷۳ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیروزی بایدن را قبول داشتند، تنها پنج درصد بر این باور بودند که ترامپ برنده انتخابات شده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، جمهوری‌خواهان آمریکا به پیروزی بایدن در این انتخابات مشکوک هستند.

۵۲ درصد جمهوری‌خواهان معتقدند که ترامپ «پیروز واقعی» انتخابات است و تنها ۲۹ درصد آنان معتقدند بایدن پیروز حقیقی این رقابت بوده است. در این بین ۶۸ درصد جمهوری‌خواهان ابراز نگرانی کردند که در انتخابات تقلب شده، در حالیکه ۱۶ درصد از دموکرات‌ها و یک سوم مستقل‌ها نظر مشابهی داشتند.

این نظرسنجی نشان داد که بیشتر آمریکایی‌ها به پروسه انتخابات نسبت به چهار سال قبل بیشتر ظنین هستند. این نظرسنجی روی‌هم‌رفته نشان داد که ۵۵ درصد شهروندان آمریکا بر این باوند که انتخابات اخیر در این کشور قانونی و صحیح بوده که البته نسبت به نظرسنجی مشابه چهار سال قبل هفت درصد پایین‌تر است.

بتازگی ۵۹ کارشناس ارشد امنیت انتخابات ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ این کشور را «غیرمستند» و از نظر فنی «ناسازگار» خواندند. به نوشته روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، دانشمندان علوم کامپیوتری و امنیت انتخاباتی نوشتند، با توجه به دانش جمعی ما هیچ مدرک معتبری که نشان دهد در انتخابات تقلب شده، ارائه نشده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: