پاسخ روسیه به آمریکا با آزمایش موفق سامانه موشکی

کدخبر: 2366359

در حالیکه روزهای گذشته آمریکا از آزمایش موفق یک سامانه موشکی ویژه رهگیری و انهدام موشک‌های قاره پیما خبر داده بود، وزارت دفاع روسیه نیز از آزمایش موفق سامانه موشکی جدید خبر داد.

در حالیکه روزهای گذشته آمریکا از آزمایش موفق یک سامانه موشکی ویژه رهگیری و انهدام موشک‌های قاره پیما خبر داده بود، وزارت دفاع روسیه نیز از آزمایش موفق سامانه موشکی جدید خبر داد.

به نوشته هفته نامه «اسرائیل دیفنس» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موفق به آزمایش یک سامانه ضد موشک بالستیک (ABM) شده است. فیلم منتشر شده از این رویداد نیز شلیک موفق موشک در منطقه آزمایش موشکی «ساری شاکان» در قزاقستان را نشان می‌دهد.

سرلشکر «آندری دمنی» فرمانده یگان نخست دفاع موشکی هوا فضای روسیه در این زمینه گفت، این سامانه موشکی با برخورد به هدف شبیه سازی شده ویژگی‌های خود را نمایان ساخت.

وزارت دفاع روسیه این سامانه رهگیر را برای دفع حملات هوایی و فضایی توصیف کرد. طی روزهای گذسته آمریکا با موفقیت سامانه موشکی رهگیر«SMM 3» را آزمایش کرد. متعاقب آن مسکو، واشنگتن را به ارائه اطلاعات نادرست قابلیت‌های این سامانه موشکی متهم کرد.

چندی قبل معاون نخست وزیر روسیه روز گفت که جدیدترین سامانه موشکی «اس-500» روسیه وارد فاز آزمایشی شده است. «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه « Army-2020» گفت: «واقعیت این است که فاز آزمایشی و پیکربندی اس-500 آغاز شده و تلاش برای تولید انبوه این سامانه در حال انجام است.»

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-400 برتر است و برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس500 می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس- 500 ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا عبور می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: