تلاش سیسی برای میزبانی از نتانیاهو و عباس

کدخبر: 2366749

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که رئیس جمهوری مصر برای میزبانی از نشست سران روند صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین با حضور بنیامین نتانیاهو و محمود عباس تلاش می‌کند.

منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که برای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این تمایل که سیگنال‌های مثبتی را برای نظام جدید آمریکا بفرستد، وجود دارد. اما رخدادهای اخیری که در اراضی اشغالی صورت گرفته، باعث می‌شود که این ماموریت کمی دشوار شود؛ به ویژه با درخواست‌های مکرری که برای انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و بازگشت مجدد به صندوق‌های رأی مطرح می‌شود، ایجاد فضایی مناسب برای برپایی چنین نشست سرانی دشوار خواهد بود.

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تمایل دارد که کشورش میزبان نشست سران صلح مشترک میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو باشد. ازسرگیری مذاکرات می‌تواند به مصر فایده برساند و نقش مصر را به عنوان یک محور اساسی در خاورمیانه به قاهره بازگرداند، همچنین عباس تلاش خواهد کرد تا مساله فلسطین را به اولویت رخدادها بازگرداند؛ چراکه مساله فلسطین طی چهار سال گذشته به دلیل سیاست‌های دونالد ترامپ در حاشیه و تحت محاصره قرار گرفته بود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: