مشاور سابق ترامپ: انتقال قدرت به بایدن باید آرام باشد

کدخبر: 2366843

مشاور سابق رئیس جمهور کنونی آمریکا ضمن اذعان به پیروزی نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد که انتقال قدرت به بایدن باید به صورت مسالمت آمیز صورت گیرد.

«کلین کانوی» مشاور سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه گفت که به نظر می‌رسد «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات پیروز رقابت انتخاباتی این کشور است.

وی که در مصاحبه‌ای این موضوع را مطرح کرد، گفت: «اگر شما به مجموع آرا در آرای الکترال بنگرید، به نظر می‌رسد که جو بایدن و کاملا هریس پیروز شده‌اند».

کانوی که مشاور کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بوده از اقدام حقوقی ترامپ برای به چالش کشاندن نتیجه انتخابات حمایت و این موضوع را حق وی توصیف کرد.

البته وی تاکید کرد که انتقال قدرت باید به صورت مسالمت‌آمیز صورت گیرد.

اندکی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر (سیزدهم آبان) نتایج اولیه شمارش آراء، پیشتازی ترامپ را رقم زد اما با شمرده شدن آرای دریافت شده به صورت پستی، نتیجه انتخابات به سود جو بایدن تغییر کرد و او از سوی رسانه‌ها به عنوان پیروز انتخابات معرفی شد.

ترامپ با ادعای تقلب در انتخابات چندین پرونده شکایت در ایالت‌های تحت منازعه تنظیم کرد و خواستار بازشماری و ابطال بخشی از آرای انتخاباتی شد.

با این حال تقریبا تمامی پرونده‌های شکایت تیم حقوقی ترامپ به خاطر عدم وجود شواهد و مدارک کافی رد شده‌اند و بسیاری از جمهوری‌خواهان و روسای دولت دیگر کشورها پیروزی بایدن را تبریک گفته‌اند.

حتی «ویلیام بار» وزیر دادگستری دولت ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد هیچ شواهدی از تقلب گسترده که بتواند منتج به تغییر نتیجه انتخابات امسال شده باشد، وجود ندارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: