مادورو: نتیجه انتخابات ونزوئلا بر جهان تأثیر خواهد گذاشت

کدخبر: 2366937

رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن استقبال از حضور ناظران بین‌المللی از جمله ناظران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در کشورش تأکید کرد که نتیجه انتخابات پارلمانی ونزوئلا بر جهان تأثیر خواهد گذاشت.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا از حضور هیأت ناظران از کشورهای روسیه، ایران و ترکیه و کشورهای دیگر برای حضور در این کشور برای نظارت بر روند انتخابات پارلمانی کشورش استقبال کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، مادورو در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص حضور ناظران بین المللی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور نوشت: «در کاخ مردم، با هیأتی از ایالات متحده، روسیه، ایران، ترکیه، اعضای پارلمان، اعضای دفتر نظارت بین‌المللی که ما را در انتخابات پارلمانی همراهی می‌کنند، ملاقات کردم. اکثر ما خواهان صلح، گفت‌وگو و احترام به حق تصمیم‌گیری ما هستیم».

وی ادامه داد: «من بسیار از شما برای قبول زحمت برای نظارت در این انتخابات بسیار مهم و دنبال کردن این ماجرا قدردانی می‌کنم».

مادورو در ادامه این پیام توییتری خود بر اهمیت احترام، گفت‌وگو و درک‌ متقابل تأکید کرد و گفت: «جهان به احترام، گفت‌وگو و درک نیاز دارد تا بتواند به جلو پیش رود. ما از ونزوئلا نشان دادیم که امکان همزیستی وجود دارد. گرچه ما قربانی سیاست ظالمانه تحریم‌هاییم اما مقاومت کردیم، ایستادگی کردیم و مردم ما در این انتخابات این را نشان خواهد داد».

رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمع ناظران انتخابات پارلمانی کشورش تأکید کرد که انتخابات پارلمانی که امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود، «نه تنها یک رخداد ملی بلکه یک رخداد جهانی است».

وی توضیح داد: «هر آنچه رخ دهد و هر آنچه ما فردا اعلام کنیم، تأثیر جهانی خواهد داشت».

طبق این گزارش، روز گذشته (شنبه)، رئیس‌جمهور ونزوئلا با ناظرانی از آفریقا دیدار کرد و روز قبل از آن نیز با هیأتی از ناظران از آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب ملاقات کرد.

بیش از ۲۰ میلیون تن از شهروندان ونزوئلا برای مشارکت در انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر (۱۶ آذرماه)، به منظور تعیین سرنوشت ۲۷۷ کرسی پارلمان که قرار است در بین بازه زمانی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ هدایت پارلمان را برعهده داشته باشند، ثبت‌نام کرده‌اند.

«خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا که با حمایت آمریکا و متحدانش خود را رئیس دولت موقت ونزوئلا خوانده است و بیش از هر چیز در تلاش است تا با متهم کردن دولت قانونی این کشور در خصوص برگزاری انتخابات، از اعتبار آن بکاهد.

با این حال «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده اگر در انتخابات پارلمانی ششم دسامبر (۱۶ آذر)، مخالفان انتخابات را ببرند آماده کناره‌گیری از قدرت است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: