مثلث ژاپن، فرانسه و آمریکا در مقابل چین

کدخبر: 2366993

سه کشور ژاپن، فرانسه و آمریکا قصد دارند برای اولین بار تمرین‌های نظامی مشترک در خشکی و دریا با هدف ارسال پیام به چین برگزار کنند.

بنابر گزارش‌ها، ژاپن، فرانسه و آمریکا قصد دارند برای اولین بار تمرین‌های نظامی مشترک در خشکی و دریا در ماه مه ۲۰۲۱ برگزار کنند.

به گزارش «استریت تایمز»، به نقل از روزنامه ژاپنی «سانکی»، این تمرینات قرار است در یکی از جزایر دورافتاده و خالی از سکنه ژاپن برگزار شود و تمرکز آن بر امدادرسانی هنگام بروز بلایای طبیعی خواهد بود اما بخشی از آن به تمرین دفاع در مقابل حمله اختصاص خواهد یافت.

در ادامه گزارش این روزنامه ژاپنی گفته شده تمرینات مشترک با هدف مقابله با چین انجام می‌شود که ادعای کنترل بر جزایر دریای چین شرقی را دارد (جزایری که ژاپن هم بر روی آن‌ها ادعای مالکیت دارد).

دریادار «پیر وندیر» رئیس ستاد نیروی دریایی فرانسه به این روزنامه در مصاحبه‌ای جداگانه گفت: می‌خواهیم حضورمان را در منطقه نشان دهیم و پیامی را درباره همکاری ژاپن و فرانسه ارسال کنیم. این پیامی است که هدف آن چین است. این پیام مشارکت چندجانبه و آزادی عبور و مرور است.

ژاپن جزایر مورد اختلاف این کشور با چین در دریای چین شرقی را «سنکاکو» می‌خواند و چین نام این جزایر را «دیائویو» می‌خواند. این جزایر همواره یکی از موارد تنش‌زا در روابط دو کشور بوده است. ژاپن مدعی افزایش فعالیت‌های نظامی چین در این منطقه است و در طرف مقابل، چین می‌گوید اهدافش در منطقه صلح‌آمیز است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: