مدیر اطلاعات ملی آمریکا: محقق شدن «دولت بایدن» قطعی نیست

کدخبر: 2367057

بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی دولت ترامپ با طرح ادعاهای مشابه تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات، گفت محقق شدن دولت «جو بایدن» قطعی نیست.

«جان راتکلیف»، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا در مصاحبه روز یکشنبه خود با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت شاید دولت بایدنی در کار نباشد.

بلندپایه‌ترین مقام اطلاعاتی دولت ترامپ در این مصاحبه گفت: مسائل این انتخابات، خواهیم دید که چه کسی در چه کرسی‌هایی قرار دارد و آیا یک دولت بایدن وجود خواهد داشت.

راتکلیف که از وفاداران به رئیس‌جمهور آمریکا است و بعد از دفاع جانانه خود از وی هنگام بحث‌ها درباره استیضاح ترامپ و تحقیقات مولر، از سوی ترامپ برای این سمت گمارده شد، دولت بایدن را چیزی توصیف کرد که محقق شدن آن قطعی نیست.

وی که وظیفه‌اش نظارت و تحلیل اطلاعات دریافتی از آژانس‌های اطلاعاتی مختلف از جمله سیا است، بسیاری از ادعاهای مطرح شده از سوی تیم حقوقی ترامپ درباره انتخابات را که تاکنون نتیجه‌ای در تغییر نتایج انتخابات در بر نداشته، مطرح کرد.

وی گفت: فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که در این انتخابات خوب انجام دادیم، رسیدگی به مشکلات مداخلات خارجی، کارزارهای نفوذی از کشورهای دیگر که در سال ۲۰۱۶ شاهدش بودیم، بوده است.

راتکلیف افزود: اما مردم باید متوجه باشند که این از مسائل تقلب انتخاباتی متفاوت است، چیزهایی که درباره آن‌ها صحبت می‌کنید ... چیزهایی مثل رانندگان پستی که می‌گویند بیش از ۲۰۰ هزار رای را از نیویورک به پنسیلوانیا برده‌اند، ده‌ها هزار برگه رای که ظاهرا پست شده‌اند اما هیچ چین و چروکی روی آن‌ها وجود ندارد، اعلام شدن تعداد آرای بیشتر از برگه‌های رای در برخی جاها، برگه‌های رای خارج شده از چمدان‌ها و وجود ویدئوها در اثبات آن‌ها. این‌ها مسائل تقلب در انتخابات است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

او این سخنان را بعد از آن مطرح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در اولین تجمع بعد از انتخابات در جورجیا، گفت که دموکرات‌ها انتخابات آمریکا را به سرقت برده‌اند.

ترامپ طی سخنرانی در ایالت جورجیا، گفت: «انتخابات ریاست‌جمهوری تقلبی بود، ولی ما آن را پیروز می‌شویم و به زودی به دیوان عالی می‌رویم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با ادعای اینکه تلاش‌هایی نیز برای تقلب در انتخابات مجلس سنا در ایالت جورجیا رخ داده، اظهار داشت: «دو کرسی سنای ایالت جورجیا نباید با تقلب همراه شود».

رئیس‌جمهور آمریکا درباره شکست خوردن در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ادعا کرد: «اگر شکست خورده باشم، بازنده‌ای بسیار رئوف خواهم بود! اگر شکست خورده باشم، می‌گویم که باختم و به فلوریدا می‌روم و استراحت می‌کنم. اگر شکست خورده بودم، اقرار می‌کردم. اما وقتی که آنها (دموکرات‌ها) تقلب می‌کنند، نمی‌توانید (شکست) را بپذیرید».

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد؛ برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد.

گرچه روند رسمی انتقال قدرت در آمریکا آغاز شده، تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است. با این حال این شکایت‌ها درباره تقلب گسترده در انتخابات در چند ایالت رد شده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: