چین: پاسخ آمریکا را با اقدامات متقابل می‌دهیم

کدخبر: 2367151

در ادامه تنش میان پکن و واشنگتن و اعمال تحریم‌های جدید علیه چین، این کشور اعلام کرد با اقدامات متقابل، پاسخ آمریکا را خواهد داد.

در ۷ دسامبر، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بیش از ده مقام رسمی چینی مورد هدف دور جدید تحریم‌ها در رابطه با مسئله هنگ کنگ قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه رویترز گزارش داد، وزارت امور خارجه چین متعهد شده است اقدامات مقابله‌ای جدی درباره تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات این کشور انجام دهد.

به گفته هوآ چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، رفتار آمریکا در این زمینه غیرمجاز و ناپسند بود، زیرا دولت چین مصمم به محافظت از حاکمیت و امنیت کشور است.

همانطور که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، چین خواهان تجدیدنظر درباره تحریم ۱۴ مقام چینی شد که گفته می‌شود همه آن‌ها عضو کنگره ملی خلق چین بودند.

به گفته مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، این تحریم‌ها در پاسخ به اقدام پکن برای توسعه، تصویب یا اجرای قانون جمهوری خلق چین در مورد حفاظت از امنیت ملی در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ بود.

پمپئو روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: "NPCSC ا اکثریت آراء به تصویب قانون امنیت ملی که پکن به طور مکرر برای خفه کردن مخالفان و دستگیری افرادی که به سیاست‌های ظالمانه پکن معترض هستند، رای داد.

تصمیم جدید واشنگتن، افراد تحت تحریم و اعضای درجه یک خانواده آن‌ها را از سفر به آمریکا منع کرده و همه دارایی آن‌ها در این کشور را بلوکه می‌کند؛ به دنبال اعمال این تحریم‌ها آمریکایی‌ها نیز به طور کلی از برخورد با شهروندان تحریم شده چین منع خواهند شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: