فوتی‌های کرونا در آلمان رکورد زد

کدخبر: 2367242

موسسه دولتی «رابرت کخ» در آلمان در ادامه اطلاع‌رسانی روزانه خود درباره وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرد که رکورد میزان فوتی روزانه در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته شکسته شد.

به رغم تدابیر محدودکننده دولت آلمان و انجام مقررات سخت‌گیرانه در این کشور به منظور مقابله با کرونا، این ویروس در ۲۴ ساعت گذشته چند صد کشته و بیش از ۲۰۰۰۰ مبتلا بر جا گذاشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، موسسه دولتی «رابرت کخ» در آلمان امروز چهارشنبه درباره وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در کشور اطلاع‌رسانی کرد و آمار جدیدی ارائه داد.

بنا بر اعلام این نهاد دولتی، طی ۲۴ ساعت گذشته در آلمان ۲۰۸۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۵۹۰ نفر از مبتلایان آلمانی جانشان را از دست دادند.

خبرگزاری آناتولی با اشاره به آمار اعلامی موسسه رابرت کخ نوشت: «(این میزان فوت در آلمان) بالاترین شمار مرگ و میر روزانه در این کشور از زمان آغاز همه‌گیری بوده است».

موسسه رابرت کخ همچنین هشدار داد، میزان ابتلای افراد سالمند به کرونا در آلمان طی هفته‌های اخیر رشد شدیدی داشته و این موضوع به افزایش شمار بیماران بدحال و فوتی‌ها منجر شده است.

به گفته مقام‌ها در آلمان، در حال حاضر ۴۲۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور در بخش‌ مراقبت ویژه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال معالجه هستند.

آلمان از منظر شمار مبتلایان به ویروس کرونا، رتبه پنجم در اروپا را دارد و فرانسه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا در رتبه‌های اول تا چهارم هستند.

طبق آخرین آمارهای رسمی در آلمان، تا به امروز بیش از یک میلیون و ۲۰۰۰۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و حداقل ۱۹۹۳۲ مبتلا جان باخته‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: