بشار الجعفری: سوریه به دنبال پس‌گیری جولان اشغالی است

کدخبر: 2367287

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اعلام اینکه که کشورش دو نامه به شورای امنیت و سازمان ملل درباره جولان اشغالی سوریه ارسال کرده گفت، ارسال نامه ها درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ما در سازمان ملل با منطق قدرت قانون سخن می‌گوییم.

وی گفت، سیاست‌های دولت کنونی آمریکا درخصوص جولان اشغالی با استعمار انگلیس تفاوتی ندارد. اشغال جولان همان اشغال اسرائیلی-آمریکایی بعد از گذاشتن نام دونالد ترامپ بر روی این منطقه اشغالی است.

الجعفری تصریح کرد: باید دشمنی را که دیگر تنها "اسرائیل" نیست شناسایی کنیم و مطمئنیم که مردم ما در جولان اشغالی قادر به مقابله با اسرائیل هستند.

وی بر ایستادگی سوریه با قدرت در کنار مردم خود در جولان اشغالی مطابق با همه روش‌های مبتنی بر حقوق بین الملل تاکید کرد و اظهار داشت، رژیم صهیونیستی در طول ۵۳ سال در تحمیل تابعیت به مردم سوریه در جولان اشغالی ناکام مانده است و مبارز بزرگ "صدقی المقت" برای ما حکم ماندلای سوریه را دارد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به اقدامات ترکیه در سوریه گفت: اشغالگری بخش‌هایی از سوریه و حمایت از تروریسم، ترکیه را در رده رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. این کشور اقدامات اشغالگرانه‌ای را در سوریه انجام می‌دهد که مغایر با حقوق بین الملل است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: