رایزنی مشاور امنیتی ترامپ و نتانیاهو درباره تحریم‌های ایران

کدخبر: 2367452

رسانه صهیونیستی گزارش داد، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدار در فلسطین اشغالی، درباره تحریم‌های ایران رایزنی می‌کنند.

در ادامه گمانه‌زنی رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، یک روزنامه در رژیم صهیونیستی از سفر امروز یکشنبه مشاور امنیت ملی کاخ سفید به تل‌آویو و قصد او برای رایزنی با بنیامین نتانیاهو درباره ایران خبر داد.

«یدیعوت آحارونوت» گزارش داد: «مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا یک هفته قبل از مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه (اول بهمن) جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب، به اسرائیل سفر کند».

این روزنامه صهیونیستی بدون اشاره دقیق به تاریخ سفر نفر دوم دولت دونالد ترامپ به فلسطین اشغالی از برگزاری این سفر یک هفته مانده به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید در آمریکا خبر داد که با این اوصاف سفر پنس احتمالا ۲۴ دی انجام می‌شود.

یدیعوت آحارونوت در بخش دیگری از گزارش امروز یکشنبه خود به سفر «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی و دیدار او با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخت.

طبق این گزارش، قرار است مشاور امنیت ملی دولت ترامپ امروز یکشنبه وارد فلسطین اشغالی شود و با بنیامین نتانیاهو دیدار داشته باشد.

یدیعوت آحارونوت افزود: «این دو (اوبراین و نتانیاهو) درباره تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و احتمال اعلام تمایل تعداد بیشتری از کشورها برای عادی‌سازی روابطشان با اسرائیل صحبت خواهند کرد».

این رسانه صهیونیستی همچنین به نقل از «منابع مطلع» در تل‌آویو مدعی شد که تا قبل از پایان دولت ترامپ از قدرت، حدقل دو کشور دیگر به لیست کشورهایی که تاکنون روابطشان با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کردند افزوده خواهد شد.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی مدعی شد: «گزارش شده که عمان کشور بعدی است که این اقدام (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) را انجام می‌دهد».

گمانه‌زنی این رسانه درباره احتمال عادی سازی روابط عمان با رژیم صهیونیستی در شرایطی انجام شده که دولت ترامپ به فشارها بر کشورهای مختلف به منظور عادی‌سازی روابط با تل‌آویو افزوده است.

با وجود سیاست ارعاب و تطمیع (چماق و هویج) دولت آمریکا، از ماه آگوست (اواسط مرداد) تاکنون امارات عربی متحده، بحرین، سودان، مغرب و کشور آسیایی و کوچک «بوتان» از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: