عُمان مسافر بعدی قطار عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی؟

کدخبر: 2367464

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از قرار گرفتن پادشاهی عمان در آستانه اعلام علنی کردن روابط خویش با اشغالگران سخن می‌گویند.

پایگاه اطلاع رسانی یدیعوت احارانوت در خبر اول با اشاره به این مسئله بعد از مغرب به زودی شاهد ورود عمانی ها به سازش خواهیم بود.

به نوشته این روزنامه عبری زبان ، ارزیابی های موجود در تل آویو حکایت از آن دارد که شیخ نشین های خلیج فارس گام در راه امارات متحده عربی و بحرین گذارده و به زودی همه آنها توافقنامه سازش را با اسرائیل امضا خواهند کرد.

مسئولین عالی رتبه صهیونیستی به این روزنامه گفتند : عربستان سعودی هم به زودی به جرگه سازش خواهد پیوست و این حادثه پیش از تغییر و تحول دولت در ایالات متحده به انجام خواهد رسید.

ایتمار ایشنر نویسنده این گزارش به نقل از منابع آگاه پیش بینی کرد سومین کشور شورای همکاری خلیج فارس در امر سازش عمان خواهد بود ، در حالی که به گفته جارید کوشنر مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید می کند پیوستن عربستان نیز فقط به کمی زمان نیاز دارد.

احارانوت به نقل از منابع آگاه مسئول در تل آویو هم خبر داد انتظار می رود سعودی ها پیش از 20 ژانویه که در آن ریاست جمهوری از ترامپ به جو بایدن تسلیم خواهد شد ، سازش خود را اعلام کنند.

این اقدام با وجود عصبانیت سعودی ها از افشای دیدار سری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان انجام خواهد شد.

منابع اسرائیلی همچنین به نقش مهم و پشت پرده سعودی ها در متقاعد کردن مغربی ها برای سازش با اسرائیل هم اشاره و آن را می ستایند.

یک مسئول عالی رتبه اسرائیلی در این زمینه به یدیعوت احارانوت خبر داد سعودی ها پا به پای کاخ سفید در زمینه متقاعد کردن کشورهای عربی و اسلامی برای سازش با اسرائیل تلاش می کنند امری که باعث می شود پیش بینی کنیم پیش از ورود بایدن به کاخ سفید هم شاهد چند قرارداد سازش دیگر باشیم.

یک مسئول عالی رتبه صهیونیست هم به رادیو عبری زبان این رژیم در پایگاه اطلاع رسانی خود خبر داد که تماس هایی در حال حاضر با شماری از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان و اندونزی در حال انجام است در حالی نیجر ، مالی ، جیبوتی ، موریتانی ، جزایر کومور ، برونئی ، بنگلادش و جمهوری مالدیو نیز در این لیست قرار گرفته اند.‎

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: