مصطفی الکاظمی: مردم مورد مضحکه قرار نگیرند

کدخبر: 2367636

نخست وزیر عراق اعلام کرد: ما یک مقاله اصلاحات سفید را تبین کردیم، همه کشورهای پیشیرفته دنیا مانند کره جنوبی، سنگاپور و امارات، تصمیمات دشواری گرفتند و با گام‌های جسورانه و روحیه فداکاری شروع کردند.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در جریان نشست کابینه این کشور درباره بودجه، اعلام کرد که ورود به معادله فساد مجدد عاقلانه نیست و باید که اوضاع اصلاح شود و مردم مورد مضحکه قرار نگیرند.

وی افزود: از سال 2003 از اشتباهی که نظام سیاسی و اجتماعی را در معرض فروپاشی کامل قرار می‌دهد، رنج می‌بریم.

نخست وزیر عراق ضمن هشدار درباره فروپاشی و ورود به هرج و مرج، بیان کرد: عراق ممکن است که از فروپاشی سیستم رنج ببرد و وارد هرج و مرج کاملی شود یا برای اصلاح وارد «عمل سزارین» شود و اصلاحات فوری انجام دهد. تسلیم شدن در برابر معادله فساد قبلی منطقی نیست. عراق یا در برابر گزینه اصلاحات قرار دارد یا اینکه مردم مورد مضحکه واقع شوند.

مصطفی الکاظمی تاکید کرد: ما یک مقاله اصلاحات سفید را تبین کردیم، همه کشورهای پیشرفته دنیا مانند کره جنوبی، سنگاپور و امارات، تصمیمات دشواری گرفتند و با گام‌های جسورانه و روحیه فداکاری شروع کردند.

وی تشریح کرد: بحران سیاسی عراق به سه موضوع مرتبط است، شامل قدرت، پول و فساد. اقدامات برای حل بحران از نقطه نظر اقتصادی و با تصمیم جسورانه برای غلبه برای از میان برداشتن موانع در حال انجام است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: