تصمیم ترامپ برای معرفی بازپرس ویژه تحقیق درباره تقلب انتخاباتی

کدخبر: 2367638

رئیس جمهور آمریکا قصد دارد سیدنی پاول یکی از وکلای ستاد انتخاباتی اش را به عنوان بازپرس ویژه برای تحقیقات مربوط به تقلب در انتخابات معرفی کند.

روزنامه نیویورک تایمز، روزنامه وال استریت ژورنال و پلیتیکو اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه درباره ایده معرفی سیدنی پاول یکی از وکلای ستاد انتخاباتی اش به عنوان بازپرس ویژه تحقیقات درباره تقلب انتخاباتی با دستیاران و مشاورانش مذاکره کرده است.

بر اساس این گزارش، سیدنی پاول پیش از این با مشارکت در تلاش های ستاد انتخاباتی ترامپ برای بازنگری نتایج انتخابات جنجالی نوامبر 2020 در ایالت جورجیا به تیتر رسانه های خبری آمریکا تبدیل شد. با این حال اکثر شکایت های مطرح شده از سوی تیم حقوقی ترامپ از سوی دادگاه های مختلف رد شده است.

وی به همراه ترامپ و متحدانش بارها ادعای تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده است. کارکنان ستاد ترامپ در ماه نوامبر سعی کردند تا خودشان را از فعالیت های سیدنی پاول دور کنند.

با این حال تیم حقوقی ترامپ تاکنون هیچ گونه سند و مدرک معتبری را برای اثبات این ادعاها ارائه نکرده است.

برخی مقام های انتخاباتی آمریکا نیز با رد ادعاهای مطرح شده از سوی تیم حقوقی ترامپ اعلام کرده‌اند که انتخابات ریاست جمهوری نوامبر یکی از امن ترین رای گیری های برگزار شده در این کشور بوده است.

2 منبع آگاه نیز فاش کرده اند که اکثر مشاوران و دستیاران ترامپ با ایده انتخاب و معرفی سیدنی مخالفت کرده‌اند از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ.

یک مقام ارشد دولت ترامپ در این باره به پلیتیکو گفته است که در این نشست سیدنی پاول به همراه مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، پت سیپولون مشاور حقوقی کاخ سفید و مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید حضور داشته‌اند.

وال استریت ژورنال نیز فاش کرده است که پت سیپولون و مارک میدوز با ایده انتخاب سیدنی پاول مخالفت کرده‌اند. رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز به صورت تلفنی در این نشست حضور داشته است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: