هلند، بلژیک و ایتالیا سفر به انگلیس را ممنوع کردند

کدخبر: 2367678

در حالیکه با پیدایش گونه جدید کرونا در بریتانیا شماری از کشورهای اروپایی سفر به انگلیس را ممنوع کردند، آلمان در حال بررسی ممنوعیت سفر به این کشور است تا از گسترش آن جلوگیری کند.

خبرگزاری بی‌بی‌سی؛ تعدادی از کشورهای اروپایی در حال بررسی ممنوعیت سفر به انگلیس برای جلوگیری از گسترش نوع جدیدی از ویروس کرونا هستند.

به گزارش این خبرگزاری، تاکنون هلند، بلژیک و ایتالیا پروازها به انگلیس را به حال تعلیق درآورده اند. حرکت قطارها نیز از بلژیک به انگلیس ممنوع شده است.

خبرگزاری فرانسه هم اکنون در پیامی توییتری به نقل از یک منبع آگاه و نزدیک به وزارت بهداشت این کشور نوشت: آلمان در حال بررسی است تا اقدامی مشابهی را انجام دهد.

بر اساس اعلام بی‌بی‌سی، هلند امروز یکشنبه اعلام کرد که پس از شناسایی نوع جدید ویروس کرونا که در بریتانیا در یکی از مسافران، تمام پروازها از مبدا این کشور را لغو کرده است.

وزارت بهداشت هلند در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: این نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا در حال پخش شدن است. گفته می‌شود که این نوع ویروس به راحتی و به سرعت بیشتری پخش می‌شود و شناسایی آن نیز سخت‌تر است.

همزمان مقامات بهداشتی انگلیس گفته اند که شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این گونه جدید از ویروس مرگبارتر از قبلی است و یا در مقابل واکسن کرونا واکنش متفاوتی دارد. اما آنها گفته اند که میزان سرایت این نوع جدید تا ۷۰ درصد بیشتر است.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: